تحولات سوریه و اوضاع منطقه محور گفت‌وگوی جلالی با معاون وزیر خارجه روسیه

تحولات سوریه و اوضاع منطقه محور گفت‌وگوی جلالی با معاون وزیر خارجه روسیه
سه شنبه 22 مهر 1399 - 10:29

در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با معاون وزیر خارجه روسیه در خصوص مسائل دوجانبه، تحولات سوریه و اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر شد.

العالم - سوریه

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه دیروز (دوشنبه) ۲۱ مهر ماه با «سرگئی ورشنین» معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات طرفین در خصوص طیف وسیعی از موضوعات در مورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله سوریه ( وضعیت ادلب، روند آستانه، آوارگان و پناهندگان سوری، پرونده شیمیایی سوریه)، طرح روسیه برای برگزاری اجلاسی در زمینه تامین امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس، یمن، حقوق بشر و کرونا، تبادل نظر کردند.

آنها همچنین ضمن اشاره به همکاری‌های دو کشور در چارچوب مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد و ... بر لزوم تداوم این همکاری‌ها به ویژه در راستای مقابله با اقدامات یکجانبه و غیرقانونی آمریکا در سطح جهانی و همچنین دفاع از مبانی حقوق بین‌الملل، تاکید کردند.

در این ملاقات طرفین بر ضرورت تداوم رایزنی و همکاری بین دو کشور در رابطه با مسائل منطقه تاکید و نسبت به استمرار تماس‌ها و دیدارهای خود در این خصوص ابراز تمایل کردند.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره روند آستانه در خصوص صلح سوریه گفت: روند آستانه روند زنده‌ای است و قرار است تا پایان اکتبر نشستی احتمالا در سطح معاونان وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه سه کشور ضامن روند آستانه برگزار شود و ادلب و شرق فرات و قانون اساسی از جمله مواردی است که در آن نشست بررسی خواهد شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها