رئیس ستاد مشترک ارتش قطر، در ترکیه درباره مسائل امنیتی رایزنی کرد

رئیس ستاد مشترک ارتش قطر، در ترکیه درباره مسائل امنیتی رایزنی کرد
سه شنبه 22 مهر 1399 - 12:49

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح قطر در سفر به آنکارا، با وزیر دفاع ترکیه دیدار و درباره روابط دوجانبه، مسائل امنیتی و دفاعی رایزنی کرد.

العالم - آسیا

به رغم شدت گرفتن اظهارنظرهای برخی کشورهای عربی علیه حضور نظامی ترکیه در قطر، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح قطر در آنکارا با وزیر دفاع ترکیه دیدار و رایزنی کرد.

بنا بر گزارش روزنامه ترکیه‌ای «ینی شفق»، حلوسی آکار وزیر دفاع ترکیه روز دوشنبه (دیروز) در آنکارا با ارتشبد «الغانم بن شاهین الغانمین» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح قطر دیدار کرد.

وزارت دفاع ترکیه درباره این دیدار اعلام کرد، آکار ضمن خوشامدگویی به این مقام ارشد ارتش قطر، با او درباره موضوعات دوجانبه، مسائل دفاعی و امنیتی منطقه تبادل نظر کرد.

ینی شفق گزارش داد: «روابط ترکیه و قطر با توجه به تقویت همکاری‌ها در سطوح مختلف و هماهنگی‌ها در زمینه مواضع سیاسی درباره بسیاری از موضوعات منطقه و بین‌المللی رو به گسترش بوده است».

این رسانه ترکیه‌ای افزود: «روابط (ترکیه و قطر) در سطح نظامی بعد از بحران سال ۲۰۱۷ (شورای همکاری) خلیج (فارس) طبق یک توافق همکاری نظامی دوجانبه قوی‌تر شد. طبق این توافق، ترکیه یک پایگاه نظامی در قطر احداث و دو طرف مانورهای نظامی مشترک برگزار کردند».

سفر هیات عالی رتبه ارتش قطر به ترکیه در حالی انجام شده که اخیرا برخی مقام‌های امارات عربی متحده در خصوص ادامه حضور نظامی ترکیه در قطر ابراز نگرانی کرده‌اند.

به رغم این اظهارنظرها، مقام‌های قطری ضمن تاکید بر روابط خوب خود با ترکیه بر لزوم تغییر مواضع چهار کشور امارات، عربستان سعودی، مصر و بحرین علیه قطر تاکید کرده‌اند؛ کشورهایی که از ۲۰۱۷ قطر را تحت تحریم و محاصره قرار داده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها