بازدید بشار اسد از مناطق سوخته در لاذقیه + فیلم

سه شنبه 22 مهر 1399 - 14:27

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه امروز سه شنبه از مناطقی در استان ساحلی لاذقیه که دچار آتش سوزی شده است، بازدید کرد.

العالم - سوریه

بشار اسد در بازدید از روستای بلوران (که یک روستای گردشگری است) در ریف شمالی لاذقیه برای اطلاع از خسارت های وارده با مردم بومی نیز دیدار کرد.

بشار اسد رویارو با ساکنین روستای بلوران دیدار کرد و خواسته های آنها را شنید . وزیر مدیریت منطقه ای و محیط زیست و وزیر کشاورزی و اصلاحات ارضی و استاندار لاذقیه و رئیس سازمان کشاورزی استان دراین سفر بشار اسد را همراهی می کنند.

بشار اسد اعلام کرد که آتش سوزی های کشورش یک مصیبت ملی است و دولت برای حمایت از مردم در مقابله با مشکلات آمادگی دارد.

بشار اسد افزود: منابع مالی برای حمایت از متضررینی که در چند روز گذشته گرفتار آتش سوزی در زمین های خود شدند، فراهم شده است .

بشار اسد در روستای "بسوت" در مصاحبه با خبرنگار شبکه الاخباریه سوریه گفت : خسارت ها زیاد و مشکلات نیز زیاد و بزرگ است و برای همه مشکلاتی که شنیدم، راه حلی پیدا خواهد شد.

رئیس جمهوری سوریه گفت: مشکل اول اینست که بیشتر مردم در این فصل محصول زمین های خود را از دست دادند ولی این مشکل فقط یک سال ادامه خواهد یافت. دولت متکفل هزینه های کشاورزان متضرر خواهد شد . مشکل دوم بهره برداری مجدد از زمین های سوخته با کمک های تکنولوژیک و انسانی است. مشکل سوم تمایل برخی افراد برای فروش زمین های خود است . برخی افراد از اوضاع پیش آمده برای خرید زمین های مردم سوء استفاده می کنند.

بشار اسد افزود: حدود 60 درصد خسارت های وارده مربوط به بیشه زارها است که مسئولان محلی باید جلوی تخلفات ارضی را در این مناطق بگیرند زیرا بیشه زارها ثروتی ملی است که از لحاظ ارزش با زمین های حاصل خیز برابری می کند.

بشار اسد گفت : دولت کمک های لازم را به آسیب دیدگان اعطا خواهد کرد و بار هزینه آنها را به دوش خواهد کشید و در همین راستا طرح هایی را برای اجراء آماده کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها