اکتشاف یک میلیارد مترمکعب ذخایر گازی در استان «الانبار» عراق

اکتشاف یک میلیارد مترمکعب ذخایر گازی در استان «الانبار» عراق
چهارشنبه 23 مهر 1399 - 10:41

استانداری الانبار عراق از اکتشاف یک میلیارد مترمکعب ذخایر گازی در استان الانبار و ترغیب شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در این بخش خبر داد.

العالم - عراق

«عزیز خلف الطرموز» مشاور استاندار الانبار در امور انرژی، امروز (چهارشنبه - ۱۴ اکتبر)، از کشف بیش از یک میلیارد متر مکعب گاز از هفت میدان گازی این استان خبر داد؛ امری که شرکت‌های خارجی بزرگ را به سرمایه‌گذاری ترغیب می‌کند.

وی در گفت‌وگو با روزنامه رسمی «الصباح» عراق تصریح کرد که بغداد در حال حاضر به دنبال توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گاز طبیعی با هدف ایجاد درآمدهای مالی جدید در کنار درآمدهای نفتی است.

الطرموز توضیح داد: عملیات استکشاف و پالایش در استان الانبار، پس از تثبیت اوضاع امنیتی در آن، از سر گرفته شد و کمیت‌های اکتشاف شده اخیر می تواند به ورود شرکت‌های بزرگ برای آغاز استخراج گاز منجر شود و آنها را به این امر ترغیب کند.

وی توضیح داد که اکتشاف بیش از یک میلیارد متر مکعب گاز اغلب از میدان‌های عکاز، الریشه، الرطبه، وادی ابو شامات، الکیلو ۱۶۰ و وادی النخیب بوده که سرمایه گذاری در آنها می‌تواند به اشتغال‌زایی منجر شود.

خرداد ماه گذشته، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در سفر به ریاض اعلام کرد که بغداد با شرکت‌های سعودی به توافق رسیده تا این شرکت‌ها در میادین گازی عکاز سرمایه‌گذاری کنند.

استان الانبار، بزرگترین استان عراق است که در غرب این کشور به مرکزیت شهر «الرمادی» قرار دارد و دارای ذخایر نفت و گاز طبیعی و مواد معدنی باارزشی چون طلا، فسفات، آهن و اورانیوم و نقره است.

فارس

پربیننده ترین خبرها