بیانیه واشنگتن و سازمان ملل درباره مذاکرات غیرمستقیم حل اختلافات مرزی میان تل‌آویو و بیروت

بیانیه واشنگتن و سازمان ملل درباره مذاکرات غیرمستقیم حل اختلافات مرزی میان تل‌آویو و بیروت
چهارشنبه 23 مهر 1399 - 16:23

واشنگتن و دفتر هماهنگی سازمان ملل متحد در لبنان بیانیه‌ای مشترک درباره آغاز مذاکرات غیرمستقیم حل اختلافات مرزی میان تل‌آویو و بیروت، این مذاکرات را «ثمربخش» توصیف کردند.

العالم- آمریکا

واشنگتن و دفتر هماهنگی سازمان ملل متحد در لبنان، امروز (چهارشنبه)، بیانیه‌ای مشترک در ارتباط با آغاز مذاکرات غیرمستقیم درباره حل اختلافات مرزی میان تل‌آویو و بیروت صادر کردند.

در بیانیه یادشده آمده است، برخی از نمایندگان تل‌آویو، بیروت و آمریکا در تاریخ چهاردهم ماه اکتبر برای آغاز گفت‌و‌گوهایی گرد هم آمدند؛ گفت‌و‌گوهایی که هدف از آن «اجماع بر سر مرزهای دریایی مشترک میان اسرائیل و لبنان» بود.

در ادامه بیانیه یادشده آمده است که این مذاکرات با میانجیگری تیم آمریکایی به ریاست «دیوید شنکر» دستیار وزیر خارجه، «جان دیروشر» سفیر آمریکا در الجزائر و با میزبانی «یان کوبیش» هماهنگ‌کننده سازمان ملل متحد در امور لبنان برگزار شد.

از طرفی دیگر، در این بیانیه همچنین اشاره شده است که هیأت صهیونیستی را «اودی ادیری» مدیرکل وزارت نیروی رژیم صهیونیستی و در مقابل، هیأت لبنانی را سرتیپ «بسام یاسین» معاون رئیس ستاد عملیات ارتش لبنان ریاست کرده‌اند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: «در نشست نخست، نمایندگان، گفت‌و‌گوهایی ثمربخش داشتد و بار دیگر بر پایبندی خود به ادامه مذاکرات در زمانی دیگر در این ماه تأکید کردند».

مرحله نخست مذاکرات غیرمستقیم میان رژیم صهیونیستی و لبنان، صبح امروز، در حالی به پایان رسید که منابع رسانه ای در ارتباط با این گفت‌و‌گوها خبر دادند که قرار است جلسات میان دو طرف با میانجی‌گری آمریکا هر دو هفته یکبار انجام شود و موعد بعدی آن بیست و هشتم اکتبر است.

فارس

پربیننده ترین خبرها