یکشنبه آینده... خبر ناراحت کننده ای در انتظار ترامپ است

یکشنبه آینده... خبر ناراحت کننده ای در انتظار ترامپ است
چهارشنبه 23 مهر 1399 - 20:35

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری، یکشنبه آینده، سیلی محکمی از ایران خواهد خورد. کشوری که آمریکا همه امکانات نظامی،اقتصادی، مالی،سیاسی و رسانه ای خود را طی 4 سال گذشته برای محاصره و گرسنه نگاه داشتن مردم و سرنگونی نظامش بسیج کرده بود.

العالم كشكول

این سیلی بر گونه ترامپ به دو دلیل بسیار دردناک خواهد بود اول اینکه از سوی ایران است که به شکلی وحشیانه تحت محاصره آمریکا قرار گرفته به گونه ای که حتی مطبوعات کشورش نیز وی را به رفتار سادیسمی با ایران متهم کرده اند و دلیل دوم اینکه این سیلی، زمان حساسی بر گونه ترامپ نواخته می شود زیرا وی پس از تلاش ناکام خود برای جلوگیری از کاهش شانس انتخاباتی اش که بسیار افت هم داشته، می خواست با لباس سوپرمن در جمع هوادارانش حاضر شود.

بحران هایی که ترامپ با آنها مواجه است، منحصر به این خبر ناراحت کننده نیست و بدون شک خواب را بر پمپئو و الیوت ابرامز نماینده ویژه ایران و استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا و پیش از آنها ترامپ حرام می کند آنهایی که اعتقاد دارند در محروم کردن ایران از همه چیز غیر از هوا موفق بوده اند.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران امروز هنگام اشاره به افزایش شاخص تولید و صادرات به رغم تحریم و فشارهای شدید آمریکا، خبر لغو تحریم تسلیحاتی را اعلام کرد.

وی گفت: امسال تولید گندم نسبت به سال گذشته 7 درصد و صادرات 14 درصد افزایش داشته است.

روحانی به ایرانیها مژده داد به خاطر افزایش 25 درصدی صادرات غیرنفتی، شرایط اقتصادی 6 ماه باقیمانده سال جاری از نیمه اول امسال بهترخواهد بود.

اما اکنون این همان ایرانی است که تیم ترامپ در صدد خفه کردنش بود و این ترامپ هم همان ترامپی است که هنگام خروج از توافق هسته ای به اقدامش افتخار می کرد؛ خروجی که شاید یکی از دلایل وداعِ وی با کاخ سفید با یک دوره ریاست جمهوری شود و به دنبال خود هرج و مرج و التهاب های داخلی و خارجی بر جای بگذارد. از سوی دیگر، ترامپ در تاریخ روسای جمهوری آمریکا نیز دیوانه توصیف خواهد شد مانند نرون امپراطور دیوانه ای که روم را به آتش کشید.

پربیننده ترین خبرها