منابع فلسطینی: امارات قاهره را علیه فتح و حماس تحریک می‌کند

منابع فلسطینی: امارات قاهره را علیه فتح و حماس تحریک می‌کند
شنبه 26 مهر 1399 - 12:43

برخی منابع آگاه فلسطینی گزارش دادند که «محمد دحلان» عضو جدا شده جنبش فتح و مشاور ولی‌عهد ابوظبی، با مانع‌تراشی در برابر آشتی فتح و حماس قاهره را علیه این دو جنبش تحریک می‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع آگاه فلسطینی گزارش دادند که محمد دحلان در تماسی با مسئولان مصری به آن‌ها چنین القا کرده است که فتح و حماس قصد دور زدن قاهره و چرخش به سمت محور قطر و ترکیه را دارند.

به گفته این منابع، دحلان برای کارشکنی در برابر دستیابی به توافقات فتح و حماس تلاش می‌کند به خصوص اینکه بهبود روابط این دو جنبش و برگزاری نشست‌های اخیر دبیران کل آن‌ها و توافق برای برگزاری انتخابات سراسری فلسطینیان موجب خشم دحلان شد.

به نوشته روزنامه لبنانی «الأخبار»، در پی نشست‌های اخیر فتح و حماس و بهبود روابط این دو جنبش، دحلان که آرزوی جانشینی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان را دارد، از اینکه از صحنه سیاسی فلسطین کنار گذاشته شود احساس نگرانی می‌کند.

این تلاش‌های تحریک‌آمیز قاهره باعث شد که مصر از میزبانی دومین نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی منصرف شود حال آنکه پیشتر قاهره با برگزاری این نشست موافقت کرده بود.

قاهره حتی با برگزاری این نشست در کنسولگری فلسطین مخالفت کرده و گفته بود که این نشست باید تحت نظارت دستگاه اطلاعاتی مصر باشد.

بر اساس این گزارش، از دیدگاه دحلان هر گونه آشتی بین فتح و حماس و برگزاری انتخابات جدید باعث می‌شود که وی بزرگ‌ترین بازنده باشد چرا که امکان مشارکت دحلان و جریان وابسته به او در انتخابات وجود ندارد و همین امر به رویای دحلان برای دستیابی به ریاست از طریق انتخابات پایان خواهد داد.

از زمان برگزاری نشست‌های اخیر فتح و حماس در بیروت و رام‌الله، رسانه‌های وابسته به دحلان با انتشار اخبار و گزارش‌هایی سعی کرده‌اند توان این دو جنبش برای آشتی را مورد تردید قرار داده و اخباری را علیه آن منتشر کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها