لبنان| دیدار مقام آمریکایی با سعد الحریری/ حمایت سازمان ملل از تظاهرات مسالمت‌آمیز

لبنان| دیدار مقام آمریکایی با سعد الحریری/ حمایت سازمان ملل از تظاهرات مسالمت‌آمیز
شنبه 26 مهر 1399 - 12:21

از جمله آخرین تحولات لبنان دیدار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک با رئیس جریان المستقبل و حمایت هماهنگ‌کننده سازمان ملل در لبنان از تظاهرات مسالمت‌آمیز در این کشور است.

العالم - لبنان

«دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک که هفته گذشته به لبنان سفر کرده با «سعد الحریری» رئیس جریان المستقبل که برای نخست‌وزیری دوباره در لبنان نامزد شده، دیدار کرد.

بر اساس گزارش شبکه «الجدید»، در این دیدار که «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان نیز حضور داشت، آخرین تحولات داخلی و منطقه‎ای بویژه نشست هفته گذشته میان تیم لبنانی و صهیونیستی با میانجی‌گری آمریکا برای حل اختلافات مرزی و نیز روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حمایت هماهنگ‌کننده سازمان ملل در لبنان از تظاهرات مسالمت‌آمیز

از سوی دیگر «یان کوبیچ» در سالروز آغاز اعتراضات مسالمت‌آمیز مردمی در لبنان (۱۷ اکتبر) اعلام کرد، از یک سال پیش تا کنون سلسله تظاهرات مردمی در لبنان آغاز شده و مردم خواستار اصلاحات ریشه‌ای هستند.

کوبیچ ادامه داد، هیچ کشوری نمی‌تواند چالش‌های سرنوشت‌سازی را که لبنان با آن روبروست، حل کند مگر با ایجاد دولتی فعال، سازنده و حامی اصلاح که اختیارات لازم برای اصلاحات اساسی مورد نظر را در زمان کم داشته باشد.

وی در پایان بر حمایت سازمان ملل از حق تظاهرات مسالمت‌آمیز برای آزادی عقیده تأکید کرد و گفت، سازمان ملل از نزدیک در کنار لبنان برای آینده بهتر ایستاده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها