اقدام موهن معلمی در فرانسه کار دستش داد/ بازداشت والدین یکی از دانش آموزان

اقدام موهن معلمی در فرانسه کار دستش داد/ بازداشت والدین یکی از دانش آموزان
شنبه 26 مهر 1399 - 17:10

رسانه‌های فرانسه گزارش داده اند، معلمی پس از نشان دادن کاریکاتور موهن به دانش آموزان در هتک حرمت پیامبر اکرم، شب گذشته در خیابان هدف حمله قرار گرفته و کشته شده است.

العالم ـ اروپا

مقام ‌های قضایی فرانسه اعلام کرده اند که ۹ نفر را در ارتباط با کشته شدن این معلم بازداشت کرده‌اند که والدین یکی از دانش‌آموزان مدرسه نیز در میان بازداشت شدگان است.

رسانه‌های فرانسه می‌گویند معلمی که شب گذشته در خیابان هدف حمله قرار گرفته، بعد از نشان دادن کاریکاتور پیامبر اکرم به دانش‌آموزان هدف تهدید قرار گرفته بود.

آن طور که این رسانه ها گزارش داده اند، شب گذشته مردی که این معلم را با چاقو هدف قرار داده و سر بریده است، هدف گلوله پلیس قرار گرفته و کشته شده است.

گفته شده که مهاجم جوانی ۱۸ ساله از اهالی چچن بوده است.

مجله شارلی ابدو در پاریس با دستاویز آزادی بیان، باردیگر به بهانه به جریان افتادن پرونده محاکمه حمله گروه‌های اسلام‌گرا به این مجله مجددا کاریکاتور موهن علیه پیامبر اکرم را منتشر کرده بود.

این مجله فکاهی در سال ۲۰۱۵ به دنبال انتشار کاریکاتور موهن و هتک حرمت به پیامبر اسلام مورد حمله قرار گرفت و ۱۲ نفر از کارکنان آن از جمله سردبیر کشته شده بودند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه دیشب با حضور در محل حادثه خاطرنشان کرد که معلم مدرسه به خاطر "آموزش آزادی بیان" به قتل رسیده و به معلم‌ها اطمینان داده که از آنها محافظت خواهد کرد.

این سخنان مکرون در حمایت از اقدام موهن مجله شارلی ابدو و به اصطلاح حمایت از آزادی بیان در حالی است که در این کشور هرگونه تحقیق علمی درباره هولوکاست ممنوع و مجازات زندان دارد اما متاسفانه توهین به مقدسات مسلمانان و جریحه دارکردن احساسات آنان آزاد است.

پربیننده ترین خبرها