روسیه: آمریکا پیشنهاد پوتین را در مورد پیمان استارت جدید، بدون تحلیل رد کرد

روسیه: آمریکا پیشنهاد پوتین را در مورد پیمان استارت جدید، بدون تحلیل رد کرد
شنبه 26 مهر 1399 - 17:48

سفیر روسیه در آمریکا خاطرنشان کرد که آمریکا، پیشنهاد رئیس جمهور روسیه را در مورد پیمان استارت جدید، بدون تحلیل و بررسی رد کره است.

العالم ـ اروپا

به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفت: واشنگتن پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای تمدید پیمان استارت جدید بدون تجزیه و تحلیل جدی رد کرده است.

وی افزود: "دیروز، فضای اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا دو بار به حد انفجار رسید. اولین انفجار زمانی بود که جهان شنید ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین در تلاش است تا پیمان کنترل تسلیحات را نجات دهد، گامی دیگر برای دیدار با آمریکایی ها برمی دارد. و انفجار دوم - هنگامی که آمریکایی ها به طور قطعی و بدون هیچ گونه تحلیل جدی به نظر من، به سادگی پیشنهاد ولادیمیر پوتین را رد کردند. "

در 16 اکتبر، ولادیمیر پوتین، در جلسه ای با اعضای دائمی شورای امنیت روسیه، پیشنهاد کرد توافقنامه فعلی را حداقل برای یک سال و بدون هیچ گونه شرطی تمدید کنند.

پیمان استارت جدید ( New START) پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای دو جانبه میان ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه که رییس‌جمهور آمریکا و همتای روسی وی ۸ آوریل ۲۰۱۰ در پراگ پایتخت جمهوری چک با هم دیدار کرده و پیمانی برای کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای خود امضا کردند.

آمریکا و روسیه تحت این قرارداد جدید، اجازه دارند حداکثر ۱۵۵۰ کلاهک را مستقر کنند که حدود ۳۰ درصد کمتر از محدودیت اعمال شده در سال ۲۰۰۲ خواهد بود.

معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک موسوم به "استارت"، که در سال ۱۹۹۱ منعقد شده بود، در دسامبر ۲۰۰۹ منقضی شد.

پربیننده ترین خبرها