الوفاق: دولت بحرین اجازه دهد مردم حرف آخر را درباره توافق سازش بزنند

الوفاق: دولت بحرین اجازه دهد مردم حرف آخر را درباره توافق سازش بزنند
يکشنبه 27 مهر 1399 - 13:33

جمعیت «الوفاق » بحرین از سازمان ملل خواست زمینه ابراز عقیده مردم این کشور درباره سازش را فراهم کند و در ادامه اعلام کرد، اگر ابزار سرکوب نبود 95 درصد بحرینی‌ها مخالفت خود با عادی‌سازی روابط را بیان می‌کردند.

العالم - بحرین

جمعیت بحرینی «الوفاق» از سازمان ملل و جامعه بین‌الملل خواست دولت بحرین را تشویق کند تا اجازه دهد مردم این کشور حرف آخر را درباره توافق با رژیم صهیونیستی بزنند.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، الوفاق در بیانیه‌ای تکروی دولت بحرین در اتخاذ تصمیمات حاکمیتی برای بستن توافق‌هایی که با قانون اساسی، اجماع بحرینی و ارزش‌های ملی در تعارض است، محکوم و تأکید کرد که ملت بحرین باید نظر خود را بیان کند.

این جمعیت معارض بحرینی افزود: اگر ابزار سرکوب متوقف می‌شد جهان می‌دید که ۹۵ درصد از مردم بحرین نظر خود در مخالفت با توافق (سازش) و عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را بیان خواهند کرد.

این بیانیه الوفاق در حالی صادر می‌شود که بحرین و رژیم صهیونیستی قرار است امروز (دوشنبه) رسما در منامه توافقی برای برقراری روابط دیپلماتیک امضا کنند.

امارات و بحرین در پانزده سپتامبر گذشته با رژیم صهیونیستی توافق سازش امضا کردند و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هم در این مراسم حضور داشت.

وزارت کشور بحرین هفته گذشته اعلام کرد، فعالان شبکه‌های اجتماعی را که در مخالفت با توافق سازش این کشور با رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کنند، تحت پیگرد قرار می‌دهد و اقدامات قانونی را علیه آنها اعمال می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها