ائتلاف الفتح: برخی دنبال تکرار سناریوی داعش در عراق هستند

ائتلاف الفتح: برخی دنبال تکرار سناریوی داعش در عراق هستند
سه شنبه 29 مهر 1399 - 21:22

«غضنفر البطیخ» یک مقام ارشد ائتلاف الفتح درباره توطئه علیه عراق هشدار داد و گفت که برخی جریان‌ها دنبال تکرار کردن سناریوی گروه تروریستی داعش و بازگرداندن کشور به نقطه اول هستند.

العالم - عراق

«غضنفر البطیخ» از مسئولان ارشد ائتلاف الفتح سه شنبه شب با اشاره به جنایت تروریستی اخیر در ناحیه «الفرحاتیه» در استان صلاح الدین عراق که به جان باختن هشت نفر و ربوده شده چهار نفر دیگر منجر شد، گفت: "این جنایت درچارچوب نقشه ای که از حمایت داخلی و خارجی برخوردار است و هدف از آن، اخراج کردن نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» از شهرهای آزاد شده از دست گروه تروریستی است".

وی افزود: درخواست های مطرح شده همزمان با جنایت الفرحاتیه برای اخراج الحشد الشعبی از مناطق آزاد شده بزرگترین گواه این مدعا است؛ با وجود اینکه برخی از همین شهدای (جنایت الفرحاتیه) از نیروهای الحشد الشعبی هستند.

البطیخ که با پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت‌وگو می کرد، اظهار داشت: اخراج الحشد الشعبی از شهرهای آزاد شده، تکرار سناریوی افتادن آنها به دست داعش را به همراه خواهد داشت و کشور را به نقطه اول بازخواهد گرداند.

در همین پیوند، «محمد رضا آل حیدر» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز روز سه شنبه گفته بود که "چهار نفر از شهدای جنایت الفرحاتیه در قالب نیروهای الحشد العشائری وابسته به سازمان الحشد الشعبی هستند.

با وجود عملیات مختلفی که نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی مناطق این کشور از وجود تروریستهای داعش انجام می‌دهند، عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی همچنان در استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین و الانبار» فعال هستند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها