صنعاء: شتابزدگی برخی‌ها برای عادی سازی روابط با اسرائیل، محور مقاومت را تضعیف نخواهد کرد

صنعاء: شتابزدگی برخی‌ها برای عادی سازی روابط با اسرائیل، محور مقاومت را تضعیف نخواهد کرد
شنبه 3 آبان 1399 - 09:22

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت که شتابزدگی برخی‌ها برای عادی سازی روابط صنعاء، منجر به تضعیف محور مقاومت نخواهد شد.

العالم - یمن

«هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعاء دیشب در بیانیه‌ای مطبوعاتی به اقدام سودان در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

هشام شرف گفت: مسئولان جدید سودان برای عادی سازی روابط این کشور با اسرائیل، شتابزده عمل کردند. توافق سازش با رژیم غاصب منجر به تضعیف صلابت مواضع محور مقاومت نخواهد شد.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در این بیانیه مطبوعایت تاکید کرد که اعلام رسمی توافق سودان و رژیم صهیونیستی به دلیل تبعیت مالی و سیاسی سودان از ائتلاف سعودی-اماراتی است.

وی تاکید کرد که عربستان و امارات تلاش می کنند خود را به دولت آمریکا و لابی صهیونیست در آمریکا نزدیک کنند و از طریق عادی سازی کامل روابط از مساله امت اسلامی و عربی دور شده‌اند.

هشام شرف افزود: بهایی که رهبران سودانی برای خروج از فهرست حامیان تروریستی پرداخت کرده‌اند از خسارت میلیون دلاری گرفته تا امضای توافق عادی سازی، نه تنها باعث برون رفت این کشور از بحران کنونی نخواهد شد، بلکه ممکن است به تبعات آن بیفزاید و اوضاع سودان در روزهای آینده صحت این موضوع اثبات خواهد شد.

وی تاکید کرد که ادامه اقدام برخی کشورهای عربی در سبقت گرفتن گوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و امضای توافق سازش، زیر پا گذاشتن حق و حقوق فلسطینیان و مظلومیت آنها است.

دفتر سیاسی انصارالله یمن نیز اقدام شورای انتقالی سودان در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

انصارالله یمن اعلام کرد که دستان رژیم‌های مجرم عربی که تاکنون با طمع ورزی های رژیم غاصب صهیونیستی همراهی کرده و مقدس ترین مسئله جهان اسلام را به ارزان ترین قیمت فروخته اند برای ملت هایشان و در منطقه رو شده است.

سودان سومین کشور عربی است که طی‌ هفته‌ای اخیر با وجود مخالفت گسترده ملت‌های منطقه، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها