اتحادیه اروپا در کنار اسلام‌ستیزی ماکرون

اتحادیه اروپا در کنار اسلام‌ستیزی ماکرون
يکشنبه 4 آبان 1399 - 17:51

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه که در انتقاد از اسلام‌ستیزی رئیس‌جمهور فرانسه مطرح شده بود، اظهارات اردوغان را غیرقابل‌قبول خواند.

العالم - اروپا

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حمایت از «امانوئل ماکرون»، اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه درباره همتای فرانسوی‌اش را غیرقابل‌قبول خواند.

بورل در توییتی نوشت: اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه در ارتباط با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه غیرقابل‌قبول است. از ترکیه می‌خواهیم این مارپیچ خطرناک تقابل را متوقف کند.

رئیس‌جمهور ترکیه دیروز در بخشی از سخنانش در ورزشگاه «قادر هاس» به مناسبت هفتمین کنگره استانی حزب حاکم عدالت و توسعه، به انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) در فرانسه پرداخت و در اشاره به رئیس‌جمهور فرانسه گفت: درباره رئیس‌جمهوری که با میلیون‌ها عضو از گروه‌های اعتقادی مختلف به این شکل برخورد می‌کند، چه می‌توان گفت؟

او سپس خطاب به ماکرون گفت: «اول از همه، چکاپ ذهنی انجام بده.» وی سپس تاکید کرد هر خصومتی با اسلام در اروپا، خصومت علیه مردم ترکیه است.

اخیرا اقدام یک معلم تاریخ فرانسوی در نشان دادن کاریکاتورهای موهن از پیامبر (ص) و کشته شدن او به دست یک چچنی، بازتاب گسترده‌ای در فرانسه داشته است.

در پی این اقدام، وزیر کشور فرانسه در اظهاراتی ضداسلامی از وجود بخش خاص برای محصولات حلال در فروشگاه‌های این کشور ابراز ناراحتی کرده بود.

رئیس جمهور فرانسه هم در سخنانی از اقدامات موهن علیه پیامبر اسلام (ص) حمایت کرده بود که این مسئله خشم محافل اسلامی را برانگیخت.

برخی روزنامه‌های فرانسوی اقدام به انتشار کاریکتاتورهایی موهن به پیامبر اسلام (ص) کرده بودند که این اقدام واکنش شدید محافل اسلامی را به همراه داشته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها