واکنش کاربران عراقی به نخستین سالگرد اعتراضات اکتبر

واکنش کاربران عراقی به نخستین سالگرد اعتراضات اکتبر
يکشنبه 4 آبان 1399 - 21:22

کاربران شبکه های اجتماعی عراق نخستین سالگرد اعتراضات مردمی اکتبر برای انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی در کشور را گرامی داشتند.

العالم ـ عراق

کاربران با راه اندازی هشتگ های متعددی از جمله "عراق بپا می خیزد، بازگشت اکتبر مقاومت و ایستادگی" ، حمایت خود از تظاهرات را اعلام کردند. کاربران همچنین بر ضرورت دوری از خشونت و اقدامات تخریبی در تظاهرات تاکید کردند.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق یک دقیقه سکوت و خواندن سوره فاتحه برای شهدای تظاهرات اکتبر را خواستار شد.

"احمد ملا طلال" سخنگوی الکاظمی در توییتر نوشت: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در همبستگی با ابتکار تظاهرکنندگان در میدان التحریر، از تمام مردم عراق خواست تا راس ساعت 5 عصر، یک دقیقه سکوت کنند و سوره فاتحه را برای روح شهدای عراق و شهدای اکتبر اعم از تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی قرائت کنند.



کاربری به نام "عراقی" در توییتی از تظاهرکنندگان خواست تا به روند مسالمت آمیز بودن تظاهرات پایبند باشند. وی خطاب به تظاهرکنندگان نوشت: صفوف خود را از افراد نفوذی جدا کنید. ما هم مانند شما از فساد و فاسدان بیزاریم. اما اگر نفوذی ها در میان شما باقی بمانند و به اقدامات تخریبی خود ادامه دهند، هیچ انسان شریفی از شما حمایت نخواهد کرد. شما پیش از این نیز این مساله را تجربه کردید..

"شمس" نیز توییت کرد: مهمترین مساله حفظ جان خود از مرگ و از ویروس است و نیز باید روند انقلاب را محفوظ نگه دارید؛ زیرا اگر خودت از روند اصلی منحرف شدی انقلاب نیز از روند اصلی خود دور خواهد افتاد.

"حسام الطایی" عکس های متعددی از تظاهرات دانشجویان در دانشگاه های نجف اشرف برای مشارکت در نخستین سالگرد اعتراضات اکتبر را منتشر کرد.

کاربری به نام "هنا کربلا"(اینجا کربلاست) توییت کرد که تونل التحریر آکنده از تظاهرکنندگان برای گرامیداشت 25 اکتبر است.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق درباره حضور افراد نفوذی در میان جوانان در تظاهرات امروز عراق هشدار داد. او در توییتر نوشت: افراد نفوذی و کسانی که از خارج از کشور حمایت می شوند، انقلاب را از روند مسالمت آمیز آن خارج می کنند. دولت باید امنیت را برقرار کند و جلوی اقدامات تخریبی و ناامنی را بگیرد....

هزاران عراقی امروز به منظور گرامیداشت نخستین سالگرد اعتراضات مردمی به میدان التحریر و منطقه الخضرا در مرکز بغداد آمدند. این تظاهرات برای تاکید بر تداوم تحرکات مردمی تا تحقق تمام مطالبات است؛ مبارزه با فساد، برگزاری انتخابات زودهنگام طبق قانون جدید و محاکمه عاملان قتل تظاهرکنندگان از مهمترین خواسته های معترضان است.

پربیننده ترین خبرها