سالگرد تظاهرات اکتبر عراق | حرکت مردم به سمت میادین اصلی بغداد و ذی‌قار

سالگرد تظاهرات اکتبر عراق | حرکت مردم به سمت میادین اصلی بغداد و ذی‌قار
يکشنبه 4 آبان 1399 - 09:12

شماری از مردم معترض عراق در نخستین سالگرد تظاهرات اکتبر در میدان «الحبوبی» استان ذی‌قار و میدان «التحریر» استان بغداد تجمع و تظاهرات به راه انداختند.

العالم - عراق

به نقل از خبرگزاری ناس، شماری از تظاهرات کنندگان در میدان الحبوبی در استان ذی قار و میدان التحریر در استان بغداد تجمع کرده و تظاهرات شبانه به راه انداختند.

2به گفته منبعی محلی مردم برای آماده شدن جهت مشارکت در تظاهرات امروز که به مناسبت نخستین سالگرد تظاهرات اکتبر است، در این میدان جمع شده‌اند و پلاکاردهایی با شعار «انقلاب اکتبر وعده خونخواهان» را به همراه دارند.

منابع امنیتی به شبکه السومریه اعلام کردند که نیرورهای امنیتی دو پل السنک (نزدیکترین پل به میدان التحریر که منتهی به منطقه سبز می شود) و شهدا را هم بستند.

گفتنی است که پل الجمهوری از تظاهرات سال گذشته تاکنون مسدود بوده است.

فرماندهی عملیات بغداد نیز اعلام کرد که نیروهای عراقی از حمل و استفاده از سلاح منع شده اند، عثمان الغانمی، وزیر کشور عراق نیز اظهار داشته است که با سران تظاهرکنندگان ارتباط برقرار کرده است و در این تظاهرات شاهد خشونت نخواهیم بود.

مردم عراق این بار خواستار عمل کردن مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق به تعهدات خود یعنی اصلاحات، مبارزه با فساد، محاکمه مجرمین و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

به گفته منابع امنیتی، نیروهای امنیتی خیابان ابونواس در بغداد را بستند.

این منابه به خبرگزاری سومریه نیوز گفتند که نیروهای امینتی اقدام به بستن خیابان ابونؤاس از هتل فلسطین به سمت میدان التحریر و خیابان الرشید کردند.

پربیننده ترین خبرها