دیدار و رایزنی مقامات دولت وفاق ملی لیبی با امیر قطر در دوحه

دیدار و رایزنی مقامات دولت وفاق ملی لیبی با امیر قطر در دوحه
دوشنبه 5 آبان 1399 - 16:27

وزیر خارجه و وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی که به قطر سفر کرده‌اند با امیر این کشور دیدار و درباره آخرین تحولات لیبی گفت‌وگو کردند.

العالم - لیبی

«محمد الطاهر سیاله» وزیر خارجه و «فتحی علی باشاغا» وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی با «تمیم بن حمد» امیر قطر در دوحه دیدار کردند.

بر اساس گزارش «آناتولی»، در این دیدار درباره روابط دو جانبه میان قطر و لیبی و راه‌‌های تقویت آن رایزنی شد.

همچنین امیر قطر و سیاله و باشاغا در خصوص آخرین وضعیت لیبی گفت‌وگو کردند.

چند روز پیش، رسانه‌ها گزارش کردند، هیأت‌های طرفین درگیر لیبی (دولت وفاق ملی و ارتش ملی) در مذاکرات ژنو به توافقی برای آتش‌بس فراگیر دست پیدا کرده‌اند.

«استفانی ویلیامز» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی در این ارتباط گفت:‌ «پایبندی کمیته‌های نظامی [لیبی] به دست یابی‌ توافقی برای امن کردن آیند‌ه‌ لیبی را می‌ستایم. مسیر دست‌یابی به توافق دائم برای ایجاد آتش‌بس در لیبی طولانی و دشوار بود».

این توافق درحالی میان طرفین درگیر در لیبی صورت می‌گیرد که این کشور پس از سرنگونی دولت «معمّر القذافی» توسط ائتلاف ناتو به سرکردگی آمریکا در سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۵ فاقد دولت بود تا اینکه بر اساس توافق «صخیرات» در مغرب، دولت وفاق ملی با نظارت سازمان ملل تشکیل شد. با این حال یک دولت موازی نیز در شرق لیبی تشکیل شد که دولت وفاق ملی را به رسمیت نشناخت و نیروهایش را به جنگ علیه طرابلس فرستاد.

فارس

پربیننده ترین خبرها