تسلط ارتش یمن بر مهم‌ترین پایگاه نظامی در دروازه غربی مأرب

تسلط ارتش یمن بر مهم‌ترین پایگاه نظامی در دروازه غربی مأرب
چهارشنبه 7 آبان 1399 - 11:43

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از دو روز درگیری موفق شدند کنترل پایگاه «الاقرع» در غرب «مأرب» را به دست بگیرند و بدین ترتیب ورود به شهر مأرب از سمت غرب قطعی است و فقط مسأله زمان مطرح است.

العالم _ یمن

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن سه‌شنبه (دیروز) موفق شدند کنترل پایگاه نظامی «الاقرع» در مأرب را به دست بگیرند.

بر اساس گزارش وبگاه «متابعات»، الاقرع مهم‌ترین پایگاه نظامی نیروهای وابسته به ائتلاف متجاوز در دروازه غربی مأرب است و این موفقیت پس از دو روز درگیری‌های شدید در منطقه «نجد العتیق» نزدیک به پایگاه «ماس» حاصل شد.

منابع قبیله‌ای ضمن تأیید این خبر، اعلام کردند، نیروهای پایگاه «خالد الاقرع» به ۱۰ کیلومتری این پایگاه و مشخصا به نقطه «محیی علی» عقب‌نشینی کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، نیروهای ارتش یمن طی دو روز گذشته پایگاه الاقرع را محاصره کرده بودند اما سقوط این پایگاه پس از انجام عملیاتی از پشت رخ داد و باعث شد فرماندهان نیروهای ائتلاف دستور عقب‌نشینی دهند.

بر اساس این گزارش، الاقرع یک پادگان مهم برای مأرب بوده و با سقوط آن ورود به شهر مأرب از سمت غربی قطعی است و تنها مسأله زمان مطرح است.

هفته جاری، روزنامه «الاخبار» در گزارشی درباره آخرین تحولات «مأرب» در مرکز یمن نوشت، به نظر می‌رسد تلاش‌های یمنی و منطقه‌ای برای صلح در مأرب در برابر اقدامات ریاض برای در دست گرفتن دوباره ابتکار عمل در این جبهه بی‌فایده بوده است.

در ادامه این گزارش آمده، درگیری‌ها در اطراف مأرب از چند محور از سر گرفته شده و نیروهای وابسته به دولت مستعفی از آتش‌بس اعلام نشده در این منطقه برای ساماندهی دوباره به نیروهای خود و آماده شدن برای تشدید تنش‌ها سوءاستفاده کرده‌اند اما نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با این اقدامات مقابله کردند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها