دیدار و رایزنی رئیس‌جمهور لبنان و فرستاده ویژه پوتین در امور سوریه

دیدار و رایزنی رئیس‌جمهور لبنان و فرستاده ویژه پوتین در امور سوریه
چهارشنبه 7 آبان 1399 - 14:21

فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در سوریه و رئیس‌جمهور لبنان طی دیداری در بیروت درباره مسایلی چون بازگشت آوارگان سوری و نشست بین‌المللی در همین رابطه، گفت‌وگو کردند.

العالم - لبنان

«الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در سوریه در رأس یک هیأت نظامی و دیپلماتیک امروز (چهارشنبه) با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در بیروت دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، در این دیدار درباره طرح روسیه ویژه بازگشت آوارگان سوری و نیز نشست بین‌المللی که قرار است در این باره در سوریه برگزار شود، رایزنی شد.

میشل عون تا کنون بارها و در مناسبت‌های مختلف درباره لزوم بازگشت آوارگان سوری به کشورشان صحبت کرده و آن را بار سنگینی برای لبنان خوانده است.

روسیه اخیرا خواستار برگزاری نشست بین‌المللی در دمشق به تاریخ ۲۱ و ۲۲ آبان ماه جاری شد تا مسئله بازگشت آوارگان سوری به این کشور بررسی شود.

روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع آگاه گزارش داد، در جریان سفر اخیر «گیر پدرسون» فرستاده سازمان ملل در امور سوریه به دمشق و دیدار با ولید المعلم وزیر خارجه این کشور، بازگرداندن آوارگان سوری، در صدر اولویت‌های این مسئول سامان ملل قرار داشته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها