پیام دختر ایزدی دربند داعش به «ابومهدی المهندس» + فیلم

چهارشنبه 7 آبان 1399 - 20:04

در بخشی از فیلم مستند "سنجار قربانی تروریسم" تهیه شده در شبکه العالم، یک زن ایزدی اسیر شده توسط داعش، کلمه ای شایان تامل را خطاب به شهید ابومهدی المهندس می گوید.

العالم - عراق

در این مستند، "بفرین شوان عمو" زنی که دربند داعش بوده و از دست این گروه تروریستی نجات یافته و دختری به نام "اماره" به دنیا آورده است، در پیامی خطاب به شهید ابو مهدی المهندس می گوید: "ان شاءالله، نام و خاطره شما همواره در ياد ما و كودكان ‌ما و نسل های آینده، باقى و جاودانه خواهد ماند."

وی می افزاید: حالا که صحبت از کودکان و نسل ها شد، اگر روزی بچه دار شوم، ان شاءالله نام "جمال" (نام اصلی ابومهدی المهندس، جمال است) را برای فرزندم انتخاب خواهم کرد و از خدا می خواهم که تو را بیامرزد.

راوی اصلی مستند "سنجار ضحية الارهاب" (سنجار قربانی تروریسم) دختری به نام "بفرین" است که داستان سقوط سنجار و اسیر شدن خود و عده ای از زنان و دختران را به دست عناصر داعش بیان می کند.

بفرین در این مستند، چگونگی ربوده شدن خود و دیگر دختران و نامگذاری آنان به عنوان "سبایا" یا اسیران زن، رفتار وحشیانه و خرید و فروش اسیران زن را توسط تروریست های داعشی تعریف می کند. بفرین همچنین در این مستند 25 دقیقه ای از خودکشی دختران و زنان در آن شرایط سخت و وحشتناک سخن می گوید.

سنجار واقع در غرب استان نینوا در شمال عراق در سال 1393 به دست داعش سقوط و سال بعد، ارتش و الحشد الشعبی عراق آن را از چنگال داعش آزاد کرد.

مستند "سنجار قربانی تروریسم"در قالب سلسه برنامه های "محطات عراقیه" در دفتر بغداد شبکه العالم تولید شده است. مستند "سنجار ضحية الارهاب" پنج شنبه 8 آبان ساعت 21 به وقت تهران پخش خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها