افشای کمک بن سلمان به موساد برای رابطه با سودان

افشای کمک بن سلمان به موساد برای رابطه با سودان
جمعه 9 آبان 1399 - 11:02

ولیعهد سعودی به دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) برای برقراری رابطه با سودان کمک کرده است.

العالم ـ عربستان سعودی

برخی رسانه های عربی به نقل از رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با استفاده از نفوذ و روابط خود با «یوسی کوهین» رییس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی، سرکیسه را برای تقویت رابطه با خارطوم شل کرد.

منابع صهیونیستی فاش کردند که دوستان از جمله ولیعهد سعودی، موساد را برای تحکیم روابط نتانیاهو و خارطوم یاری رساندند.

برقراری روابط میان سودان و اسرائیل پس از اعلام ترامپ به کنگره مبنی بر این‌که وی قصد دارد سودان را از لیست حامیان مالی تروریسم خارج کند و پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار خسارت توسط سودان برای جبران خسارت قربانیان آمریکایی تروریسم، صورت گرفت.

پیشتر روزنامه واشنگتن پست گزارش داده بود که وزارت خارجه دولت ترامپ بشدت در حال وارد کردن فشار به دولت سودان برای اعلام عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی است تا ترامپ بتواند از آن بهره برداری انتخاباتی کند.

به گزارش ایرنا، به گفته ناظران، روند عادی سازی روابط رژیم های عربی با تل آویو بشدت به منافع سیاسی ترامپ و نتانیاهو گره خورده است که هر کدام به دلیل دردسرهای سیاسی نیازمند یک مانور دیپلماتیک برای مصرف داخلی بوده اند.

توافق مقام های سودانی و صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط در حالی صورت می‌گیرد که از امضای دو توافق‌نامه ابوظبی و منامه با تل آویو در واشنگتن بیش از یک ماه می‌گذرد، اقدامی که خشم و اعتراضات گسترده امت عربی و اسلامی را با شعار خیانت به آرمان فلسطین و ادامه اشغال سرزمینهای عربی توسط اسرائیل به دنبال داشته است.

پربیننده ترین خبرها