آیا مکرون در سوریه به اهدافش رسید؟

آیا مکرون در سوریه به اهدافش رسید؟
جمعه 9 آبان 1399 - 15:16

برخی ناظران سیاسی معتقدند غرب و به خصوص فرانسوی ها یقین یافته اند که یکی از ابزارهای استعمارگری آنان افراطی گری اسلامی است که توسط خود آنها تولید شده است.

العالم نظرکده

این ناظران افزودند: جریان وهابی در این آزمایشگاه‌های تولید جریان های فکری رشد کرده و غرب با مکتب وهابی، افراطی گری کورکورانه ای در جهان اسلام به وجود آورده است که متاسفانه طرحی برای ایجاد تنفر از مسلمانان است.

ناظران افزودند صحنه بریدن سر معلم فرانسوی؛ تبلور افراطی گری غربی است که در صدد تولید دین جدیدی متناسب با خود است.

ناظران افزودند: غرب و فرانسه و مکرون به خوبی می دانند که خودشان گروههای تکفیری لبریز از روح افراطی گری غرب را حمایت و تجهیز کرده و اموزش داده اند تا برای سر بریدن به سوریه بیایند اما فراموش کرده اند که نتیجه اقدامات خود را خواهند دید و بهای آن را می پردازند.

ناظران افزودند هدف از افراطی گری و توهین به اسلام و صحنه های سر بریدن؛ بد جلوه دادن چهره اسلام است.

ناظران افزودند: فرانسه پس از سال 1985 با انفجار اسلامی روبرو شد به گونه ای که در همه خیابانها و کوچه ها یک مسجد بنا شد و شمار مسلمانان به 10 میلیون نفر رسید و انتظار می رود تا سال 2050 شمار مسلمانان با فرانسوی ها برابر خواهد شد.

برخی تحلیلگران نیز تاکید کردند، فرانسه مدت زیادی با اسلام دشمنی دارد و درگیری های سیاسی به مذهبی منجر شد و حوادث افراطی گری اخیر فرانسه ناشی از حوادث سیاسی بوده و دو جریان در آن دست دارند.

آنان افزودند: جریان اول وهابی‌ها هستند که گروه‌های تکفیری را تغذیه می کنند و گروه دوم نیز جریان اردوغان ترکیه است که درصدد موضع گیری جدید در جهان اسلام برای رهبری آن است .

این تحلیلگران افزودند: ویترین جهان اسلام امروز داعش ،وهابی و اقدامات جنایتکارانه در فرانسه است و غرب این تصویر را ایجاد کرده است.

انان تاکید کردند مشکل جهان اسلان در شیوخ مکه و الازهر است که نتوانستند اقدامات داعش در سوریه را محکوم کنند و فقط از نظر سیاسی آن را محکوم کردند و چهره رحمانی اسلام را نشان ندادند.

در مقابل نیز برخی سیاستمداران تاکید کردند فرانسه به دلیل تاریخ استعماری خود حساسیت ویژه ای نسبت به اسلام دارد و هم اکنون نیز در آستانه انفجار درونی است.

تحلیلگران افزودند: راستگرایان تندرو تمایل جدی به در دست گرفتن قدرت در اروپا دارند و خواهان جذب اندیشمندان برای تسهیل همزیستی میان دولتهای اسلامی و دولتهای تندرو اروپایی هستند.

آنان افزودند: فرانسه و کشورهای غربی، در اعزام جوانان مسلمان ناآگاه از اسلام به سوریه و دیگر کشورها برای نابود کردن چهره اسلام و کشورهای اسلامی نقش مهمی ایفا کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها