علمای شیعه افغانستان اظهارات اسلام ستیزانه مکرون را محکوم کردند

علمای شیعه افغانستان اظهارات اسلام ستیزانه مکرون را محکوم کردند
جمعه 9 آبان 1399 - 13:34

علمای شیعه افغانستان اظهارات اسلام ستیزانه رییس جمهوری فرانسه را محکوم و اعلام کردند: حمایت امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه از نشر کاریکاتورهای اهانت آمیز به ساحت نبی مکرم اسلام تعدی به حقوق مسلمانان جهان است.

العالم ـ آسیا

علمای شیعه افغانستان روز جمعه در گردهمایی اظهار داشتند: رییس جمهوری فرانسه با عنوان جعلی و مزورانه تروریسم اسلامی جنگ به ظاهر نرمی را علیه اسلام و مسلمانان آغاز کرده است.

"رضوانی بامیان" یکی از اعضای شورای علمای شیعه افغانستان در مجلس نمایندگان این کشور گفت: اسلام دین رحمت، رأفت و انسانیت است و در ذات و جوهر خود از انواع خشونت و افراطی گری از جمله تروریسم بیزار است ولی رفتار و گفتار کسانی مانند مکرون سبب ایجاد و باز تولید افراطی گری و تروریسم می شود و ‌کشورهای غربی از جمله فرانسه نیز نفع فراوانی از تروریسم و جنگ افروزی می‌برند در حالی که سهم مسلمانان از تروریسم و افراطی گری جز مرگ، ویرانی ، اسارت و آوارگی چیز دیگری نبوده است.

به گفته وی، رئیس جمهور فرانسه با بسیج لشکر نظامی به بهانه حفاظت از کلیساها و کنیسه‌ها، شکل ظاهری و آرایش نظامی را ترسیم کرده است.

رضوانی افزود : فرانسه دفاع از آزادی بیان را بهانه اقدامات موهن قرار داده در حالی که مهمترین معیار آزادی بیان احترام به عقاید دیگران است و اقدام رییس جمهوری فرانسه نیز تایید اهانت به اعتقادات و مقدسات یک میلیارد و چند صد میلیون مسلمان است.

وی گفت: اگر به زعم رئیس جمهوری فرانسه آزادی بیان چنین بی حد و مرز است، چرا پرسش در مورد هولوکاست در فرانسه جرم تلقی می‌شود و دانشمندان بزرگی چون "روژه گارودی" به این جرم مجازات می‌گردد.

به گزارش ایرنا، شورای علمای شیعه افغانستان این اقدام رئیس جمهوری فرانسه را به شدت محکوم کرد و از تمام مسلمانان و آزادگان جهان خواست که برابر این اقدام وقیحانه آرام ننشینند و از راه های مسالمت آمیز و قانونی به جسارت و وقاحت رییس جمهوری فرانسه پاسخ مناسب دهند.

پربیننده ترین خبرها