آیا سعودی و امارات می‌توانند معادلات منطقه‌ای را بعد از عادی‌سازی تغییر دهند؟

آیا سعودی و امارات می‌توانند معادلات منطقه‌ای را بعد از عادی‌سازی تغییر دهند؟
يکشنبه 11 آبان 1399 - 12:45

کارشناسان سیاسی تأکید دارند، عربستان سعودی و امارات اطریق به اصطلاح "ائتلاف با نیروهای غربی و اسرائیلی" به دنبال نقشی یا جایگاهی برای خودشان در منطقه هستند لذا تمام تلاش‌های آنها در این منطقه بر حمایت از تروریسم و تجزیه و ناآرام کردن اوضاع در برخی کشورهای عربی متمرکز شده است.

العالم- نظرکده

کارشناسان نظامی و سیاسی عقیده دارند، عربستان سعودی و امارات با رژیم اسرائیل ائتلاف کرده و در صورت بهبود روابط با ایالات متحده هستند تا بتوانند با کمک این دو طرف، نقشی برای خود در این منطقه ترسیم کنند ولی واقعیت آن است که تلاش‌شان بیهوده است.

تحلیلگران سیاسی می‌گویند، از زمان تشکیل شورای هماهنگی سعودی- اماراتی به ریاست ولیعهدهای این دو کشور ماموریت این شورا مواجهه با دو محور ایرانی و ترکیه‌ای در سطح منطقه و نیز حمایت از همپیمانی با رژیم اسرائیل است تا این شورا به عنوان پلیس منطقه معرفی شود.

در حالی‌که کارشناسان سیاسی می‌گویند هر طرحی که ولیعهد یا پادشاه سعوی و یا رئیس امارات ارائه کند مطمئنا طرحی دیکته ‌شده است که سناریوی آن در واشنگتن طراحی شده و این دو رژیم باید آن را اجرا کنند. این طرح هیچ‌گونه منافع برای ملت‌های این کشورها ندارد بلکه کاملا آمریکایی- اسرائیلی است.

پربیننده ترین خبرها