تاکید الحلبوسی بر لزوم تصویب سریعتر قانون انتخابات عراق

تاکید الحلبوسی بر لزوم تصویب سریعتر قانون انتخابات عراق
دوشنبه 12 آبان 1399 - 09:34

رئیس پارلمان عراق در جریان دیدار با یک عضو ارشد جریان «صدر» بر لزوم تصویب سریعتر «قانون انتخابات» تأکید کرد.

العالم- عراق


به نقل از الفرات نیوز، «محمد الحلبوسی» با «نصار الربیعی» از اعضای ارشد جریان «صدر» عراق دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان این دیدار در خصوص آخرین تحولات سیاسی عراق و همچنین برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس پارلمان عراق در جریان این دیدار بر لزوم تصویب هرچه سریع‌تر قانون انتخابات در پارلمان تأکید کرد و گفت: مهمترین بخش از قانون انتخابات مربوط به دادگاه عالی فدرال است که باید سریع‌تر به تصویب برسد.

پیشتر نیز «نعیم العبودی» نماینده پارلمان عراق در سخنانی بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در موعد مقرر تأکید کرده بود. وی گفته بود: دولت راهی جز برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق در موعد مقرر ندارد.

این نماینده پارلمان عراق همچنین تاکید کرده بود: در حال حاضر تمامی احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی عراق از برگزاری انتخابات پارلمانی در تاریخ از پیش تعیین شده حمایت به عمل می‌آورند.

العبودی در ادامه یادآور شده بود: کمیسیون حقوقی پارلمان دیداری با اعضای کمیساریای عالی انتخابات داشته است تا نسبت به توانایی این کمیساریا برای برگزاری انتخابات مطمئن شود و این کمیساریا هم تأیید کرده است که می‌تواند انتخابات را در ماه ژوئن سال آینده برگزار کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها