«مخالفان ترامپ» پرچم آمریکا را در «پورتلند» سوزاندند

«مخالفان ترامپ» پرچم آمریکا را در «پورتلند» سوزاندند
چهارشنبه 14 آبان 1399 - 18:38

مخالفان رئیس جمهور آمریکا در شهر «پورتلند» با تجمع مقابل دادگستری این شهر، با سر دادن شعار پرچم ایالات متحده را آتش زدند.

العالم - آمریکا

در تداوم ناآرامی‌های پساانتخاباتی در آمریکا، مخالفان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور پرچم ایالات متحده را در شهر «پورتلند» در ایالت «اورگان» آتش زدند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» مخالفان ترامپ که مسلح بودند با تظاهرات در پورتلند پرچم این کشور را سوزاندند. همزمان با ادعای ترامپ در زمینه پیروزی در انتخابات، مخالفان وی در مقابل دادگستری فدرال پورتلند تجمع کردند. یکی از معترضان گفت: «ما هیچکدام از نامزدها را دوست نداریم. من در نهایت تاسف به بایدن رای دادم اما انتخاب ترامپ برای چهار سال بعد حماقت دیگری است.»

به نوشته این منبع خبری، پلیس در نقاط مختلف این شهر برای تسلط بر اوضاع مستقر شده است. منابع خبری همچنین از تجمع معترضان به روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بعد از ظهر چهار شنبه به وقت تهران در برخی شهرهای دیگر این کشور خبر دادند. پلیس شهر «لس‌آنجلس» از ایالت کالیفرنیا از بازداشت حدود 40 نفر در مرکز این شهر در بحبوحه افزایش تنش‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داد.

شبکه خبری «راشاتودی» نیز اعلام کرد که برخی هواداران دونالد ترامپ نزدیک کاخ سفید با شماری دیگر درگیر شده و این دعوا به چاقو کشی منتهی شد. گفته می‌شود در این درگیری پساانتخاباتی چهار تن (سه مرد و یک زن) مجروح شدند.

تظاهرات علیه ترامپ در شرایطی انجام می‌شود که او ساعتی قبل در کاخ سفید نشست خبری تشکیل داد و در آن ضمن اعلام پیروزی در انتخابات، درباره احتمال تقلب در انتخابات هشدار داد و همچنین تهدید کرد برای مقابله با تقلب، به دیوان عالی آمریکا رجوع می‌کند.

پربیننده ترین خبرها