تغییر لحن ترامپ؛ فریاد کمک از کاخ سفید به گوش می رسد

تغییر لحن ترامپ؛ فریاد کمک از کاخ سفید به گوش می رسد
چهارشنبه 14 آبان 1399 - 23:25

آیا اطلاعاتی به دست رییس جمهور آمریکا رسیده است که سبب شد لحن خود را از یک فرد پیروز به یک شاکی تغییر دهد؟ وی توئیت کرد: "روز گذشته در برخی ایالتها پیشتاز بودم، اما اینک این ایالتها به صورت جادویی ناپدید شدند"؛ این توییت ترامپ چراغ سبزی برای انتقال از مرحله رقابت انتخاباتی به مرحله درگیری انتخاباتی است که به خیابان ها و گروهای افراطی و نیز دادگاه ها کشیده خواهد شد.

العالم ـ کشکول

روشن است که هیچ اطلاعات جدیدی در خصوص انتخابات به ترامپ نرسیده است، همچنین هیچ ایالتی که در آن پیشتاز بوده است، ناپدید نشده است؛ بلکه عملیات شمارش آرا به خاطر شیوه رای گیری از طریق پست بسیار کند صورت می گیرد و به نظر می رسد که نتایج فعلی چندان خوشایند ترامپ نیست و حاکی از پیشتازی رقیبش جو بایدن است. این امر سبب شد تا ترامپ از هم اکنون در این شیوه رای گیری و نیز در صحت شمارش آرا شک و تردید کند؛ زیرا به خوبی می داند که اغلب هواداران بایدن این شیوه را انتخاب کردند.

اگر به فهرست 6 ایالت باقی مانده که نتایج شمارش آرا در آنها پیروز انتخابات را تعیین خواهد کرد، نگاه کنیم، می توانیم به علل و اسبابی که باعث شد ترامپ لحن خود را تغییر دهد، پی ببریم. این ایالتها عبارتند از میشیگان، نوادا، پنسیلوانیا، آلاسکا، کارولاینای شمالی و جورجیا هستند.

تا این لحظه شمارش آرا حاکی از پیشی گرفتن بایدن در میشیگان و نواودا است و ترامپ در ایالت های پنسیلوانیا و الاسکا و کارولاینای شمالی و جورجیا پیشتاز است. این درحالی است که شدت رقابتها در پنسیلوانیا که تعداد نمایندگان آن 25 نفر است، بسیار بالاست.

اگر نتایج شمارش آرا در این ایالتها را نتایج نهایی در نظر بگیریم، هرچند که چنین نیست، و آرایی را که بایدن تاکنون به دست آورده که بالغ بر 248 رای است، به آنها بیفزاییم؛ بایدن از مرز 270 رای خواهد گذشت؛ اما ترامپ حتی اگر آرای پنسیلوانیا را کسب کند، نمی تواند بیش از 270 رای کسب کند.

مشخص است، تمام این نتایج قطعی نیستند و در عرض چند ثانیه تغییر می کنند، اما تمام شواهد و قرائن نشان می دهد که انتخابات فعلی آمریکا مانند دیگر انتخابات نیست، رقابت میان این دو بسیار شدید است؛ از سوی دیگر ترامپ تحت هیچ شرایطی نمی خواهد شکست را بپذیرد و از مدتها قبل برای چنین روزی آماده سازی می کرد؛ در حالی که پیش از این خود را برای اعلام پیروزی آماده می کرد، اینک پس از تغییر ناگهانی در نتایج انتخابات، خواهان جلب هوادار برای ورود به نبردهای دادگاهی است. این مرد از همان روز نخست با انتخابات مانند یک دلال برخورد کرد. او سطح درخواست ها و مطالبات خود را بالا برد تا طرف مقابل را به حداقل ها رضایت دهد؛ اما از یاد برد که اینک در صدد خرید یک ملک و یا انجام یک معامله و یا قرارداد نیست، در واقع ترک عادت مرض است!

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها