پایگاه جدید نظامی عربستان در جزیره سقطری/ هشدار درباره نقض حقوق بشر در جنوب یمن

پایگاه جدید نظامی عربستان در جزیره سقطری/ هشدار درباره نقض حقوق بشر در جنوب یمن
پنج‌شنبه 15 آبان 1399 - 22:43

منابع امنیتی در منطقه از تغییر رویکرد حکومت سعودی در قبال مسئله جزیره سقطری یمن در پی عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی خبر دادند.

العالم - یمن

به نقل از الخلیج الجدید، پایگاه اینتلجنس آنلاین به نقل از منابع موثق گزارش داد: عربستان سعودی به تازگی یک پایگاه نظامی جدید در جزیره راهبردی سقطری در جنوب یمن ایجاد کرده است.

بنابراین گزارش، اخیرا نیروی هوایی ارتش عربستان با استفاده از هواپیماهای C130 Hercules تجهیزات و محموله های تسلیحاتی را به این پایگاه منتقل کرده است.

ایجاد این پایگاه نظامی از سوی عربستان در جزیره راهبردی سقطری در جنوب یمن یک تغییر تاکتیک جدی محسوب می شود، به ویژه اینکه ریاض در ماه ژوئن گذشته نظامیان خود را از سقطری خارج کرده بود تا نیروهای شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) کنترل این جزیره را برعهده گیرند، اما موضوع عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی باعث تغییر موضع عربستان سعودی درباره وضعیت نظامی جزیره سقطری شده است.

در تحولی دیگر، موسسه حقوق بشری «سام» که مقر آن در ژنو قرار دارد از ارتکاب موارد متعدد نقض حقوق بشر از سوی شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب در جزیره سقطری خبر داد و خواستار تحرک بین المللی برای توقف این اقدامات شد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها