103 روز پس از اعتصاب غذا؛

نتیجه مقاومت ماهر الاخرس: بزودی آزاد می شود

نتیجه مقاومت ماهر الاخرس: بزودی آزاد می شود
جمعه 16 آبان 1399 - 19:18

شبکه العالم در خبری فوری اعلام کرد که «ماهر الاخرس» با  پایان  اعتصاب غذایش پس از توافق بر آزادی وی در 26 نوامبر موافقت کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

ماهر الاخرس، اهل شهرک «سیله الظهر» در شمال کرانه باختری است که در اعتراض به بازداشت بدون تفهیم اتهام خود (بازداشت اداری) و همچنین درخواست برای آزادی خود و دیگر زندانیان بازداشت اداری، بیش از صد روز است در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

ماهر اخرس پس از توافق بر آزادی وی در تاریخ 26 نوامبر2020 به اعتصاب خود پایان می دهد به شرط اینکه این مساله آخر باشد و مدت زمان باقیمانده تا آزادی را در بیمارستان تحت درمان قرار بگیرد.

رئیس نادی الاسیر در ارتباط با این اسیر فلسطینی گفت: «وضعیت اسیر الاخرس بشدت خطرناک است و در حال حاضر تلاش‌هایی صورت می‌گیرد که امیدواریم در ارتباط با پرونده او به موفقیت برسد».

قدوره فارس در ادامه گفت: «تلاش‌هایی صورت می‌گیرد و امیدواریم در آینده‌ای بسیار نزدیک به آزادی اسیر الاخرس منجر شود».

فارس همچنین گفت: «تلاش‌هایی که صورت گرفته [در ارتباط با پرونده]، به پیشرفت‌هایی رسیده است و تنها دست یابی به یک توافق باقی مانده که سزاوار اسیر الاخرس و آزادی او باشد».

گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جهاد اسلامی هشدار داده بودند، چنانچه اتفاق بدی برای ماهر الاخرس رخ دهد، این گروه‌ها علیه رژیم صهیونیستی دست به کار خواهند شد.

پیشتر، ماهر الاخرس در مصاحبه‌ای با تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با مسئله فلسطین گفته بود: «موضع جمهوری [اسلامی ایران]، شرافتمندانه است بطوری که نه از جانب کشورهای عربی نه از جانب کشورهای اسلامی و نه از کشورهای جهان شاهد چنین موضعی نبوده‌ایم. ممنون از آنها».

پربیننده ترین خبرها