تغییر در قوانین؛ رواج انحطاط اخلاقی در جامعه امارات

تغییر در قوانین؛ رواج انحطاط اخلاقی در جامعه امارات
يکشنبه 18 آبان 1399 - 15:08

تعجبی ندارد امارات که با گام برداشتن در مسیر عادی سازی روابط با دشمن صهیونیست – که به مقدسات هتک حرمت کرده و فجیع ترین جنایت ها را در حق بشریت مرتکب شده – به فسطین و ملت های منطقه خیانت کرده است، از دیگر ارزش های اسلامی و عربی خود نیز عقب نشینی کند و این کار را با اصلاحات در قوانینی انجام داده است که موجب بروز و گسترش انحرافات و انحطاط اخلاقی در جامعه می شود.

العالم درگوشی

ائتلاف با رژیم اسرائیل و عادی سازی در روابط با این رژیم ، دارای پیامدهایی خواهد بود و هرکسی که تصور می کند مسئولان صهیونیست به امارات جایگاه و اعتبار خواهند بخشید، سخت در اشتباهند، بلکه بالعکس جز خفت و خواری و از دست دادن دنیا و آخرت چیزی نصیب این کشور نخواهد شد.

امارات به اجرای اصلاحات در قوانینی اقدام کرده که از شریعت اسلامی و عادات و سنن اصیلی عربی برگرفته شده است.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) اعلام کرده است که رئیس دولت امارات در برخی از قوانین شخصی و معاملات مدنی و مجازاتها و قانون اقدامات کیفری ، اصلاحاتی ایجاد کرده است.

برخی از این جنایت ها به جرم و جنایت های ناموسی مربوط می شود:

مجازاتهای مربوط به مصرف، نگهداری و فروش الکل برای این افراد 21 ساله و بالاتر در کشور مسلمان که خود را به عنوان یک نقطه گردشگر غرب زده تر از سایر مناطق در منطقه معرفی می شود، حذف می شود. شهروندان امارات متحده عربی قبلاً برای نوشیدن آبجو و سایر مشروبات الکلی در بارها یا خانه به مجوز خاصی احتیاج داشتند.

این اصلاحات همچنین "زندگی مشترک زوج های مجرد" را مجاز می داند. چنین رفتاری برای مدت طولانی در امارات متحده عربی جرم تلقی می شده است ، اگرچه این قانون در مورد مهاجران ساکن در مرکز مالی دبی و سایر امارات به ندرت اجرا می شد.

بند قانونی که به قضات اجازه می داد برای مردانی که به اصطلاح "قتل ناموسی" مرتکب مجازات رحمانی می شوند نیز صادر شود ، حذف شده است. با این جنایات از این پس به عنوان یک قتل عادی برخورد می شود.

این تغییرات همچنین " قتل های ناموسی" و خودکشی و موارد دیگر را نیز شامل می شود.

خبرگزاری اسوشیدترس گزارش داد که این اصلاحات شامل لغو مجازات های مربوط به مصرف مشروبات الکی و نگهداری و فروش آن برای افراد 21 سال به بالا می شود.

خبرگزاری اسوشیدترپس به نقل از روزنامه اماراتی (thenationalnews.com) که به زبان انگلیسی منتشر می شود، گزارش داد : این اصلاحات، با توجه به تلاش حکام امارات برای همراهی با جامعه ای با تغییرات فوری در منطقه ، فورا اجرایی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این اصلاحات، بیانگر گسترش دامنه آزادی های شخصی برای امارات است که همواره تلاش کرده تا خود را به عنوان مکانی غربی برای گردشگران و افرادی که درجستجوی ثروت ها و شرکت ها هستند، جلوه دهد.برخلاف اینکه قانون این کشور اسلامی بوده و در گذشته ، دادخواست های قضایی علیه خارجی ها ارائه شده و خشم آن ها را برانگیخته است.

این خبرگزاری درباره زمان بندی این اصلاحات ، افزود: این اقدام به دنبال توافقی تاریخی با میانجی گری امریکا برای عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل صورت گرفته است که انتظار می رود به روانه شدن گردشگران اسرائیلی و سرمایه گذاری در امارات منجر شود.

این اصلاحات همچنین در زمانی صورت می گیرد که دبی خود را برای میزبانی نمایشگاه جهانی اکسپو آماده می کند.

این قوانین جدید زمینه را برای انحرافات اخلاقی متعدد در جامعه فراهم می کند به ویژه اینکه امارات کشوری مسلمان است و اسلام نوشیدن مشروبات الکی و حضور دو نامحرم در زیر یک سقف را حرام کرده است ، همچنانکه به کسانی که به خودکشی اقدام کند ، درباره سرنوشت بد و رفتن به جهنم هشدار داده است.

پربیننده ترین خبرها