وزیر دادگستری آمریکا خواستار تحقیق درباره تخلفات انتخابات شد

وزیر دادگستری آمریکا خواستار تحقیق درباره تخلفات انتخابات شد
سه شنبه 20 آبان 1399 - 10:12

'ویلیام بار' وزیر دادگستری آمریکا در نامه به دادستان‌های فدرال و اف‌بی‌آی خواستار تحقیقات درباره 'ادعاهای گسترده مطرح شده' درباره انتخابات ریاست جمهوری و تخلفات در رای گیری شد.

العالم - آمریکا

همزمان با ادامه مخالفت رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام پیروزی رقیب دموکرات او در انتخابات و تاکید او بر تقلب گسترده در این انتخابات، وزیر دادگستری این کشور خواستار تحقیقات دادستان‌های فدرال درباره انتخابات شد.

پایگاه خبری آمریکایی «شیکاگو تریبیون» گزارش داد: در حالی که هیچ مدرکی از تقلب گسترده وجود ندارد، ویلیام بار دادستان کل (وزیر دادگستری) آمریکا به دادستان‌های فدرال در سراسر ایالات متحده مجوز داده است که "اتهام‌های اساسی" مطرح شده درباره رای گیری در انتخابات (ریاست جمهوری) را دنبال کنند».

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا در نامه به دادستان‌های فدرال و اف‌بی‌آی مجوز تحقیقات درباره ادعاهای مطرح شده درباره تخلفات رای گیری را صادر کرد اما همچنین از آنها خواست به دنبال ادعاهای «واهی یا دور از ذهن» درباره انتخابات نروند.

طبق گزارش رویترز، این اولین باری است که وزیر دادگستری آمریکا درباره ادعاهای مکرر و اثبات نشده دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور درباره «تقلب گسترده در انتخابات» و پیروزی جو بایدن در انتخابات اظهارنظر و اقدام کرده است.

نامه وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا درباره تحقیقات در خصوص تخلفات انتخاباتی چند ساعت بعد از دیدار او با »میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای این کشور صادر شد.

رهبر سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا پیش از دیدار با وزیر دادگستری این کشور از اقدام ترامپ در پیگیری حقوقی ادعاها درباره تخلفات انتخاباتی دفاع کرد و آن را حق رئیس‌جمهور خواند.

توسل ترامپ به دادگاه برای پیگیری آنچه تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خوانده است، در شرایطی انجام شده که اکثر رسانه‌های این کشور و حتی شبکه جمهوری‌خواه فاکس نیوز، او را بازنده انتخابات قلمداد و بایدن هم خود را «رئیس‌جمهور منتخب» اعلام کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها