کشته شدن 10 تروریست وابسته به ترکیه در الحسکه

کشته شدن 10 تروریست وابسته به ترکیه در الحسکه
سه شنبه 20 آبان 1399 - 11:54

عناصر موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» یک مقر متعلق به تروریست‌های وابسته به ترکیه را در استان الحسکه هدف قرار دادند که تلفاتی در بین آنان بر جای گذاشت.

العالم - سوریه

شماری از عناصر موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -وابسته به آمریکا- یکی از مقرهای عناصر تروریستی وابسته به ترکیه در شمال شرق سوریه را منفجر کردند.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به تروریستها- گزارش داد که عناصر وابسته به ترکیه در این مقر، نشستی برگزار کرده بودند که حدود 20 نفر در آن حضور داشتند.

این مقر در مزرعه «الدیری» واقع در ریف «ابوراسین» در استان الحسکه قرار دارد که در پی این انفجار، پنج عنصر وابسته به ترکیه کشته و سایر افراد زخمی شدند.

دیدبان همچنین خبر داد که پنج نفر دیگر از عناصر وابسته به ترکیه در جریان حملات توپخانه‌ای نیروهای وابسته به آمریکا در همین منطقه کشته شدند.

بدین ترتیب 10 نفر از عناصر وابسته به ترکیه و یک نفر از شبه‌نظامیان کُرد در جریان این درگیری کشته شدند.

تروریستهای تحت حمایت ترکیه شامگاه روز گذشته روستاهای «الصفا»، «البسیس» و «دادا عبدال» واقع در شمال الحسکه را بمباران کردند.

شبه‌نظامیان کُرد نیز مراکز تجمع تروریستهای وابسته به ترکیه را در روستاهای «دیری»، «باب الخیر»، «الداودیة» و«أم عشبة» را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.

عناصر وابسته به آمریکا و ترکیه به صورت غیر قانونی در شمال، شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند و در حال غارت منابع این کشور به ویژه منابع نفتی هستند. دولت سوریه بارها تأکید کرده است که به این حضور اشغالگرانه پایان خواهد داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها