محاکمه مبلغ مشهور سعودی از سر گرفته می‌شود

محاکمه مبلغ مشهور سعودی از سر گرفته می‌شود
چهارشنبه 21 آبان 1399 - 13:09

دادگاه کیفری عربستان سعودی یکشنبه آینده محاکمه شیخ «سلمان العوده» را ازسر می‌گیرد در حالی‌که سازمان‌های حقوقی از صدور حکم اعدام او ابراز نگرانی کرده‌اند.

العالم - عربستان سعودی

عربستان سعودی پس از چند ماه وقفه، یکشنبه آینده دادگاه کیفری شیخ سلمان العوده مبلغ برجسته این کشور را ازسر می‌گیرد.

در همین رابطه حساب کاربری «معتقلی الرأی» که عمدتا درباره وضعیت بازداشت‌شدگان در عربستان سعودی افشاگری می‌کند، با اعلام خبر محاکمه شیخ سلمان العوده، نوشت: «از مسئولان سعودی برای توقف این محاکمه و آزادی فوری شیخ العوده درخواست می‌کنیم».

مسئولان سعودی روز ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۷ شماری از علما و فعالان برجسته را بازداشت کردند در حالی‌که شخصیت‌های بارز و سازمان‌های دولتی و اسلامی خواستار آزادی این افراد شده‌اند.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، خانواده شیخ العوده گفت که یک مسئول دولتی سعودی پیش از بازداشت شیخ با او تماس گرفت و از او خواست تا مطلبی را در صفحه توئیتر خود در حمایت از محاصره قطر منتشر کند که وی نیز به نشانه مخالفت با این درخواست مسئول سعودی، مطلبی را منتشر و طی آن برای آشتی بین ملت‌ها دعا کرد و پس از انتشار این مطلب بازداشت شد.

پیشتر دادگاه کیفری ویژه عربستان سعودی خواستار اعدام بازداشت‌شدگان از جمله شیخ العوده (۶۴ ساله) به اتهام «سرپیچی از امر حاکمان» شده بود.

جلسات محاکمه شیخ العوده تا کنون به صورت محرمانه و بدون حضور اصحاب رسانه و سازمان‌های بین‌المللی انجام شده که همین امر انتقاد سازمان‌های حقوقی را به دنبال داشته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها