الاخرس در گفتگو با العالم مطرح کرد؛

پیروزی من، پیروزی مردم مظلوم فلسطین است/ شکست عادی سازی روابط حکام عربی با صهیونیست ها/ سازش با صهیونیست ها جز ویرانی برای فلسطینی ها دستاوردی نداشته است/ تشریح اوضاع اسف بار زندان های صهیونیستی/ فقط مقاومت قادر به احقاق حقوق مردم فلسطین است

پنج‌شنبه 22 آبان 1399 - 20:07

ماهر الاخرس اسیر فلسطینی که پس از گذشت صد روز اعتصاب غذا با تحقق خواسته هایش به اعتصاب غذای خود پایان داد، گفت: پیروزی من بر رژیم اشغالگر صهیونیستی، در واقع پیروزی مردم مظلوم فلسطین است.

العالمفلسطین اشغالی

ماهر الاخرس اسیر فلسطینی در گفت وگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم در رابطه با پیروزی خود بر صهیونیست ها، تصریح کرد: این پیروزی با توفیق الهی به دست آمد و در صورتیکه ایمان به خدا و اعتقاد به اسلام نبود، نمی توانستم پیروز شوم.

الاخرس با تقدیر از رسانه های مقاومت به خاطر پوشش خبری گسترده و حمایت مردم فلسطین از اعتصاب غذای خود، پیروزی اش بر رژیم صهیونیستی را مایه رسوایی این رژیم دانست.

عادی سازی روابط حکام عربی با صهیونیست ها در سطوح مردمی با شکست مواجه شده است

وی درباره موضوع عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت: مردم به شدت با اقدام برخی از رژیم های عربی در زمینه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفند، مانند مصر که حکامش اقدام به عادی سازی روابط کردند اما در سطوح مردمی با شکست مواجه شده و مردم مصر هرگز آن را نپذیرفتند.

وی از مردم کشورهای عربی مانند اردن، مصر، امارات و عربستان سعودی خواست عادی سازی را رد کنند و بدانند که حکامشان، نماینده آنان نیستند بلکه فقط به فکر منافع خود هستند.

الاخرس افزود: ملتهای عربی و اسلامی با عادی سازی مخالفند و این مایه ننگ تمام کسانی است که با رژیم صهیونیستی به عنوان اشغالگر قدس و مسجدالاقصی اقدام به عادی سازی روابط کرده اند. در صورتیکه ائتلاف برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی نبود، حتی یک صهیونیست نمی توانست در قدس باقی بماند، متاسفانه برخی از فلسطینیان اقدام به عادی سازی کرده اند که به همین دلیل از آنان می خواهم عادی سازی و پس از آن روند به اصطلاح سازش با این رژیم را متوقف کنند.

سازش با صهیونیست ها جز ویرانی برای فلسطینی ها دستاوردی نداشته است

الاخرس از محمود عباس و رهبران فلسطینی خواست در تاریخ 30 سال سازش با رژیم صهیونیستی تجدید نظر کنند چرا که این سازش فقط برای مردم فلسطین، ویرانی، غصب اراضی و سلب آزادی را به همراه داشته است.

وی گفت که مقامهای مزبور بدانند که همراه شدن آنان با مردم فلسطین بسیار بهتر از دویدن به دنبال صلحی توخالی است که هدف از آن فقط وقت کشی برای تحقق اهداف رژیم صهیونیستی است.

ملت های اسلامی قادر به چالش کشیدن روند عادی سازی با صهیونیست ها هستند

الاخرس بیان داشت: پیام من به ملتهای اسلامی و عربی آن است که آنان قادرند دشمن صهیونیستی و رژیم هایی که اقدام به عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی کرده اند را به چالش بکشند و به مقاومت فلسطین به ویژه غزه کمک کنند.

وی پیرامون تبلیغات رسانه های سعودی درباره پیوستن شمار دیگری از کشورهای عربی به روند عادی سازی گفت: ملتهای عربی همگی در این زمینه مسئولند و باید مانع عادی سازی رابطه حکومت هایشان شوند، عادی سازی، فقط برای این حکومت ها ننگ و خواری به بار خواهد آورد. لذا از کشورهای عربی می خواهم به جای همراهی با اسرائیل، از مردم فلسطین برای احقاق حقوقش و بازگرداندن قدس به خاستگاه عربی اسلامی اش، حمایت کنند.

روایتی از اوضاع اسف بار زندان های صهیونیستی

وی درباره اوضاع اسرای فلسطینی در زندانهای صهیونیستی گفت: زندانبانان صهیونیست، نیمه شب ما را عریان کرده و در هوای سرد و بارانی قرار می دادند و سپس با لگد به جانمان می افتادند، هدف آنان شکستن روحیه اسرا بود، حتی دیدار با خانواده که هر هفته یک بار بود را به 6 ماه یک بار تقلیل دادند، در این میان آنهایی مثل من که به حبس محکوم شده بودند، وضع بدتری داشتند، وقتی از آنان می خواستیم اتهام مان را بگویند، پاسخ نمی دادند، گاهی بازداشت اداری برای یک شخص 30 ماه به طول می انجامید، در دنیا فقط اسرائیل چنین سیستمی دارد.

الاخرس ادامه داد: هیچ کسی نمی داند اسرائیل چه بر سر اسرای فلسطینی می آورد، هیچ طرفی حتی سازمان ملل متحد و صلیب سرخ جهانی، حاضر نیستند از حقوق اسرای فلسطینی دفاع کرده و به رنجهایشان رسیدگی کنند، اما اگر یک اسرائیلی در کشوری زندانی باشد، سازمان ملل متحد، صلیب سرخ یا نهادهای مدافع حقوق بشر آرام و قرار ندارند و می کوشند تا کمتر از یک هفته آزادش کنند.

تا وقتی برخی به دنبال سازش و تسلیم باشد، آشتی فلسطینی امکان پذیر نخواهد بود

وی درباره آشتی فلسطینی گفت: تا وقتی برخی به دنبال سازش و تسلیم باشد، آشتی فلسطینی امکان پذیر نخواهد بود، متاسفانه بخش کوچکی از فلسطینیان به رغم قتل، سرکوب و مصادره اراضی توسط رژیم صهیونیستی باز هم خواستار گفت وگو با این رژیم هستند و اسرائیل را در اراضی اشغالی 1948 که در اصل متعلق به فلسطینیان است به رسمیت شناخته اند که این عقلانی نیست.

الاخرس خاطر نشان کرد: دیپلماسی و حرف، باعث تحقق آشتی فلسطینی نمی شود، لذا از تشکیلات خودگردان فلسطین می خواهم به طرف مردم فلسطین بازگردد و در 30 سال سازش تجدید نظر کند که فقط برای مردم فلسطین شکست به بار آورده است، پس قبل از آنکه تمام فلسطین و مردم آن از دست برود باید با یکدیگر در برابر دشمن صهیونیستی متحد شویم.

فقط مقاومت قادر به احقاق حقوق مردم فلسطین است

وی گفت که فقط مقاومت قادر به احقاق حقوق مردم فلسطین است، در صورتیکه بخواهیم آزاد زندگی کنیم و از شر اشغالگران رهایی یابیم، باید مقاومت کنیم و با یکدیگر متحد شویم.

الاخرس درباره آخرین روزهای اعتصاب غذایش گفت: روزهای آخر بسیار دشوار بود، به ویژه که دشمن می کوشید خانواده ام را از من دور کند، از همسرم خواستم که صبر پیشه کند و گریه نکند تا دشمن صدای گریه اش را نشنود و شاد نشود، خودم نیز با اینکه بسیار درد داشتم هرگز فریاد نزدم و ناله ام را در خودم نگه داشتم تا اینکه به یاری خداوند متعال، موفق شدم.

پربیننده ترین خبرها