بیش از 20 کشته و زخمی در تبادل آتش میان پاکستان و هند

بیش از 20 کشته و زخمی در تبادل آتش میان پاکستان و هند
جمعه 23 آبان 1399 - 21:10

ناآرامی‌ها در نوار مرزی پاکستان و هند واقع در امتداد خط کنترل "کشمیر" تشدید شد به طوری که در درگیری‌های روز جمعه پنج پاکستانی کشته و ۱۷ سرباز و غیرنظامی این کشور زخمی شدند.

العالم - آسیا

به گزارش منابع رسمی پاکستان، آتشباری و تیراندازی‌های بی‌وقفه میان مرزبانان پاکستانی و هندی بار دیگر اوضاع در خط کنترل مرز کشمیر را نگران کننده کرده است.

وزارت امورخارجه پاکستان روز جمعه در واکنش به آتشباری به خاک این کشور و هدف قرار گرفتن محل سکونت غیرنظامیان، کاردار هند در اسلام‌آباد را احضار و اعتراض شدید خود به نقض پیمان آتش بس مرزی را به وی ابلاغ کرد.

ارتش پاکستان نیز اعلام کرد: حملات سنگین توپخانه‌ای نیروهای هندی به بخش‌های مختلف نزدیک به خط مرزی کشمیر در داخل خاک پاکستان موجب کشته شدن پنج نفر از جمله یک نظامی شد. ۱۷ پاکستانی دیگر از جمله پنج سرباز نیز به شدت زخمی شدند.

وزارت امورخارجه پاکستان اعلام کرد: نیروهای هندی از اول سالجاری میلادی تاکنون ۲۷۳۷ مرتبه قرارداد آتش‌بس مرزی را نقض کرده‌اند.

دولت و ارتش پاکستان مدعی هستند که هند برای انحراف افکار عمومی از اوضاع بحرانی کشمیر، به درگیری‌های مرزی دامن می‌زند.

مرزهای زمینی پاکستان و هند به عنوان دو رقیب هسته‌ای در جنوب آسیا در هفته‌های اخیر بار دیگر شاهد تبادل سنگین آتش بود. به رغم قرارداد آتش بس میان دو کشور که در سال ۲۰۰۳ امضا شد، مرزهای این دو همسایه در شبه‌قاره به ویژه در منطقه کشمیر همواره دستخوش درگیری و تیراندازی متقابل از سوی دو طرف بوده است.

عملیات هوایی هند در خاک پاکستان در اسفندماه ۹۷، سرنگونی دو فروند جنگنده هندی توسط پاکستان، حادثه تروریستی بهمن‌ماه ۹۷ در منطقه «پولواما» علیه نیروهای هندی، لغو امتیازات ویژه منطقه جامو کشمیر از سوی دهلی و تصویب قانون اعطای شهروندی در هند، از جمله تنش‌های سیاسی، دیپلماتیک و نظامی اخیر میان دو کشور به شمار می‌رود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها