سرلشکرباقری:

همکاری دفاعی ایران و عراق موجب ایجاد امنیت می‌شود

همکاری دفاعی ایران و عراق موجب ایجاد امنیت می‌شود
يکشنبه 25 آبان 1399 - 12:22

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها به دنبال گسترش مجدد تروریست‌ها در منطقه هستند، همکاری‌ دفاعی ایران و عراق موجب ایجاد امنیت مناسب‌تری برای کشور عراق خواهد شد.

العالم - ایران / سیاسی

به گزارش ستادکل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» صبح امروز (یکشنبه) در حاشیه دیدار با وزیر دفاع عراق در جمع خبرنگاران، با اشاره به مناسبات گسترده و اشتراکات تاریخی دو کشور اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به‌عنوان دو کشور همسایه و برادر ارتباطات و علائق طولانی‌مدتی داشته‌اند که در سفرهای گذشته بحث‌های زیادی در این رابطه صورت گرفته است.

وی افزود: وزیر دفاع و فرماندهان نیروهای دریایی، هوایی، پدافند هوایی و برخی دیگر از فرماندهان عراق به کشورمان آمدند و درباره نحوه توسعه و تعمیق همکاری‌های دفاعی و نظامی بحث و بررسی صورت گرفته است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به برنامه هیات نظامی بلندپایه عراقی در سفر به ایران گفت: دوستان ما بازدیدهایی از نمایشگاه صنایع دفاعی داشته و همچنین ملاقات‌هایی با فرماندهان همتراز در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خواهند داشت.

سرلشکر باقری اضافه کرد: در این دیدار در خصوص مباحث مرتبط با صنایع دفاعی و امنیت مرزهای مشترک دو کشور و موضوعات مرتبط با همکاری و تبادل تجربه‌ها، رزمایش‌های نظامی مشترک و مسائل آموزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که این همکاری‌ها توسعه خواهد یافت.

وی افزود: هدف از انجام این دیدار، توسعه و تعمیق امنیت در هر دو کشور ایران و عراق است که البته کشور عراق طی سال‌های اخیر با توطئه‌های متعددی مواجه بوده است؛ مسئله داعش موضوعی بود که در سال‌های اخیر اتفاق افتاد و رزمندگان جمهوری اسلامی ایران و مستشاران ما در کنار رزمندگان عراقی حضور پیدا کردند و ما شهدای گرانقدری را در این راه تقدیم کردیم که شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی در همین مسیر به شهادت رسید و اکنون هم که آمریکایی‌ها به دنبال گسترش مجدد تروریست‌ها در منطقه هستند، این همکاری‌ها موجب ایجاد امنیت مناسب‌تری برای کشور عراق خواهد شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: تاکنون در همه زمینه‌ها بحث‌های گوناگونی داشته‌ایم و خواهیم داشت؛ همچنین دو کشور سندی را آماده کرده‌اند که مراحل آخر را می‌گذراند و در آینده‌ای نزدیک به امضا خواهد رسید.

سردار باقری گفت: ما در گذشته همکاری‌هایی در حوزه دفاعی و تجهیزاتی داشتیم و در این رابطه قراردادهایی را نیز منعقد و اجرا کردیم و محصولاتی را که کشور عراق نیاز داشته، توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تأمین شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: همچنین همکاری‌های آموزشی، عملیاتی و مستشاری فراوانی با عراق داشتیم و در این رابطه مباحثی صورت گرفت که هر زمان طرف عراقی احساس نیاز و ضرورت کند، ما در کنار برادران‌مان هستیم و خواهیم بود که مقدمات آن فراهم شده است و قرار شد به تناسب وضعیت و مناطق مورد نیاز، این همکاری‌ها توسعه یابد.

«جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع جمهوری عراق و هیأت همراه روز شنبه به دعوت رسمی وزیر دفاع وارد تهران شد که همان روز با امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح دیدار و گفت و گو کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها