سلاح جدید کشورهای پترودلار علیه ملت سوریه

سلاح جدید کشورهای پترودلار علیه ملت سوریه
يکشنبه 25 آبان 1399 - 13:47

شبکه های عربی از هیچ تلاشی برای شایعه سازی و دورغ پراکنی درباره اوضاع معیشتی سوریه برای دمیدن روح ناامیدی در شهروندان سوری، دریغ نمی کنند.

العالم - تحلیل روز

با تشدید فشارهای اروپا و آمریکا بر ملت سوریه از طریق اعمال تحریم های گوناگون – که کار را به سرقت علنی نفت این کشور و آتش زدن گندم زارها – رسانده اند، برخی شبکه های خبرهای پترودلاری هم همگام با سیاست های غرب، با انتشار هر نوع ماده خبری مربوط به سوریه، از هر بهانه ای برای ترویج ناامیدی و سرخوردگی در میان شهروندان سوریه استفاده می کنند. طوری که انگار می خواهند مقاومت اسیر جنگی را در هم بشکنند و او را وادار به تسلیم کنند.

این شبکه های خبری پترودلاری، اعمال این سیاست را از بیش از ده سال پیش به منظور تحریک مردم علیه حکومت و ترویج اختلافات فرقه ای آغاز کرده و همزمان اقدام به دورغ پراکنی درباره پیروزی های خیالی گروه های تروریستی کرده اند. آنها همچنین هر گونه تلاش برای توقف جنگ و جنایت تروریست ها را جنایت قلمداد کرده اند.

این شبکه ها از جمله "العربیه" عربستان، "الجزیره" قطر و "الحره" آمریکایی و دیگر شبکه های وابسته به ترکیه و غرب شبانه روز برای تخریب روحیه شهروندان سوری، شایعه پراکنی می کنند؛ آنها پیوسته در حال ساختن و پخش دروغ هایی همچون تمام شدن گندم یا ساخت یا فاسد شدن مواد غذایی در سوریه هستند.

آنها باید بدانند که ملت سوریه هزاران سال است که در حال کشت و دروی مواد غذایی هستند و از دسترنج خود تغذیه کرده اند و اجازه نمی دهند که نفتشان بیش از این غارت شود.

آنها ده سال است که می کوشند عزت و شرف ملت سوریه را معامله کنند اما نتوانسته اند و امروز دارند بر سر لقمه نانی با آن، چانه می زنند. آنها این بار هم راه به جایی نخواهند برد و این ملت برای زندگی تلاش می کند نه مرگ و همیشه این زندگی است که پیروز است.

  • علاء الحلبی - العالم

پربیننده ترین خبرها