وزیر بهداشت طرح جدید محدودیت‌ها را برای فرمانداران تشریح کرد

وزیر بهداشت طرح جدید محدودیت‌ها را برای فرمانداران تشریح کرد
دوشنبه 26 آبان 1399 - 12:50

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست ویدئوکنفرانسی فرمانداران، بخشداران و روسای شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های سراسر کشور، طرح جدید محدودیت‌ها که از شنبه اول آذر در سراسر کشور اجرایی می‌شود، تشریح کرد.

العالم ـ ایران ـ علمی

نشست مشترک ویدئو کنفرانسی فرمانداران، بخشداران و روسای شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های سراسر کشور، در محل وزارت کشور درحال برگزاری است. این نشست با هدف اجرا و تحقق هرچه بهتر و موثرتر سیاست‌ها، برنامه‌ها و مصوبات ستاد ملی و قرارگاه عملیاتی برنامه‌ریزی شده است.

در این نشست، ۱۰ نفر از فرمانداران و ۱۰ نفر از روسای شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها، به نمایندگی از همه شهرها، "تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا"، " اقدامات انجام شده"، "موانع و مشکلات پیش رو" و همچنین" آخرین وضعیت اجرای طرح تعطیلی همه مشاغل- منهای گروه شغلی(۱)- از ساعت ۱۸، در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ" گزارش ارائه می‌کنند.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخشی از این نشست، طرح جدید محدودیت‌ها را تشریح کرد.

نشست روز گذشته (یکشنبه) هیات دولت به موضوع کرونا اختصاص داشت و همه پیشنهادات کارشناسی شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست مصوب شد که از جمله آنها می‌توان به تقسیم بندی کشور به سه دسته قرمز، نارنجی و زرد و همچنین تعطیلی تهران و ۱۰۰ شهر با مناطق قرمز از روز شنبه اول آذر به مدت ۲ هفته اشاره کرد. بنابر اعلام سخگوی دولت، طبق این مصوبه تردد شهر به شهر در مناطق قرمز در بازه زمانی ۲ هفته‌ای ممنوع خواهد بود. طرح غربالگری عمومی هم همزمان با این طرح اجرا خواهد شد و قرار است که تست های کرونا نیز به صدهزار نفر برسد.

پربیننده ترین خبرها