نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان به ازسرگیری مذاکرات سازش فراخواند

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان به ازسرگیری مذاکرات سازش فراخواند
چهارشنبه 28 آبان 1399 - 11:25

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان خواستار آغاز دوباره مذاکرات متوقف شده سازش با رژیم صهیونیستی شد.

العالم - فلسطین اشغالی

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در یک جلسه گفت‌وگوی مجازی با اندیشکده «شورای روابط خارجی آمریکا» گفت، از «اسرائیل» انتظار می‌رود که با برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح موافقت کند، یا مذاکرات سازش را از جایی که متوقف شده از سربگیرد یا اینکه به توافق‌های امضا شده احترام بگذارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، اشتیه درباره پیوستن فلسطین به سازمان‌های بین‌المللی هم گفت، این حق فلسطین است که به سازمان‌های مذکور بپیوندد زیرا بخشی از جامعه بین‌المللی است.

سخنگوی تشکیلات خودگردان: منتظر مواضع «جو بایدن» هستیم

«نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان هم اعلام کرد، رام‌الله منتظر موضع «جو بایدن» به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا در قبال نزاع عربی-فلسطینی است تا بر اساس آن اقدامات خود در مرحله آینده را مشخص کند.

ابوردینه به رادیو رسمی فلسطین گفت، اگر بایدن مواضعی مخالف با دولت دونالد ترامپ در پیش بگیرد و تصمیم‌های مشروع بین‌المللی در قبال فلسطین را به رسمیت بشناسد، تشکیلات خودگردان نیز پرونده‌های دیگر را در سطح بین‌المللی در زمان مناسب به جریان می‌اندازد.

وی افزود، تماس‌های محمود عباس با سران جهان برای برگزاری نشست بین‌المللی صلح ادامه دارد و ملت فلسطین بر حقوق خود در ایجاد دولت مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ با مرکزیت قدس تأکید دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها