رییس گروه دوستی پارلمانی ایران- یونان:

آمریکا با تحریم‌های دارویی سلامت مردم ایران را به خطر انداخته است

آمریکا با تحریم‌های دارویی سلامت مردم ایران را به خطر انداخته است
چهارشنبه 28 آبان 1399 - 11:27

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران- یونان گفت: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا جامعه بین‌المللی را تحت‌الشعاع قرار داده است تحریم‌های دارویی و اقتصادی آمریکا سلامت مردم ایران را با خطر مواجه کرده است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

علی جدی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران- یونان، در دیدار دیمیتری الکساندراکیس سفیر یونان در تهران با اشاره به سابقه تاریخی و اشتراکات فرهنگی و تمدنی ایران و یونان اشاره کرد و اظهارداشت: مراودات ایران و یونان در ابعاد تاریخی جایگاه گسترده‌ای دارد که پشتوانه محکمی برای توسعه ارتباطات در عرصه­‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خواهد بود.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران- یونان، تقویت و تحکیم مناسبات میان دو کشور را مهم دانست و افزود: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران از ارتقاء روابط با یونان استقبال کرده و از اینکه تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا به کاهش روابط دو کشور منجر شده جای نگرانی دارد.

ظرفیت‌های گسترش روابط اقتصادی با یونان

جدی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان بخش‌های اقتصادی و تجاری در ایران و یونان خاطرنشان کرد: به‌رغم تحریم­‌های ظالمانه و ضدحقوق بشری آمریکا این امید وجود دارد که با تقویت و تسهیل همکاری‌ها میان بخش‌های خصوصی دو کشور توسعه مراودات اقتصادی را شاهد باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، راه‌اندازی اتاق بازرگانی ایران و یونان را مقدمه‌ای برای افزایش مناسبات در حوزه‌های اقتصادی و تجاری دانست و تصریح کرد: عملیاتی کردن و استفاده از توانمندی­‌های موجود در قالب سرمایه­‌گذاری­‌های مشترک، گام مهمی در مناسبات پیش­ روی جمهوری اسلامی ایران و یونان خواهد بود.

جدی با اشاره به تبیین سیاست‌های خصمانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی و ایجاد ناامنی در خاورمیانه را رویکردی ناقض قوانین حقوق بشری و بین‌المللی عنوان کرد: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا جامعه بین‌المللی را تحت‌الشعاع قرار داده است تحریم‌های دارویی و اقتصادی آمریکا سلامت مردم ایران را با خطر مواجه ساخته و جامعه جهانی نیز نسبت به این جنایت هولناک واکنش صریح و صحیحی نشان نداده است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: تبادل هیأت‌های سیاسی و پارلمانی و رایزنی­‌های مستمر میان گروه‌­های دوستی پارلمانی در مجالس ایران و یونان را مهم و تأثیرگذار دانست.

تاکید سفیر یونان بر گسترش روابط با ایران

دیمیتری الکساندراکیس سفیر یونان در تهران، بر تقویت ارتباطات پارلمانی و مراودات میان گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور تأکید کرد و گفت: گسترش روابط در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی، تجاری و فرهنگی، هدف اصلی اینجانب در ایران است و معتقدم که گسترش تعاملات گروه‌های دوستی پارلمانی، راهگشای تحرک روابط بین دو کشور خواهد بود.

وی اظهارکرد: ویروس کرونا مانع از تبادلات هیأت­‌های سیاسی و پارلمانی شده است و می‌توان در جهت تحکم روابط میان دو کشور از طریق ویدئوکنفرانس این ارتباطات ادامه داشته باشد.

الکساندراکیس با ابراز نگرانی از اعمال تحریم­‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: امیدوارم با رفع موانع هرچه زودتر شاهد گسترش ارتباطات دوجانبه باشیم.

به گزارش روز چهارشنبه خانه ملت، سفیر یونان در تهران در ادامه با تشریح صنعت گردشگری و میراث فرهنگی ایران و یونان تصریح کرد: پیشینه تمدن‌های ایران و یونان توانسته عرصه را برای صنعت گردشگری در دو کشور مهیا کند و می‌توان از تجارب یکدیگر در جذب گردشگر بهره برد.

در این جلسه بهروز محبی‌ نجم‌آبادی نماینده مردم سبزوار نیز حضور داشت و با بیان نقطه نظرات خود، بر توسعه و گسترش ارتباطات پارلمانی تأکید کرد.

پربیننده ترین خبرها