رویای شیطان؛ آیا سازش صلح و شکوفایی به منطقه آورد؟

رویای شیطان؛ آیا سازش صلح و شکوفایی به منطقه آورد؟
پنج‌شنبه 29 آبان 1399 - 15:19

گفته می‌شود رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی سازشکار از جمله بحرین از سال‌ها پیش در تماس بودند، لذا عادی‌سازی این کشورها با صهیونیست‌ها آنی نبوده است.

العالم- درگوشی

موضوعی که "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "عبداللطیف الزیانی" وزیر خارجه بحرین در تل‌آویو به آن اذعان و ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورهای عربی نیز به صف عادی‌سازی بپیوندند.

وزیر خارجه بحرین نیز که برای نخستین بار بعد از امضای توافق ننگین عادی‌‌سازی آل‌خلیفه با رژیم صهیونیستی، روز گذشته وارد فلسطین اشغالی شد در این کنفرانس گفت که با "مایک پمپئو" و نتانیاهو درباره راه‌های اجرای توافق عادی‌سازی گفت‌وگو خواهد کرد.

وی بر انجام 14 پرواز در هر هفته میان فلسطین اشغالی و بحرین تأکید کرد.

"گابی اشکنازی" وزیر خارجه رژیم اشغالگر نیز به نوبه خود اعلام کرد که بر سر بازگشایی سفارتخانه‌ها میان طرفین اسرائیلی و بحرینی توافق شده است.

وی بر تقویت همکاری‌های اقتصادی با بحرین تأکید کرد.

شکستن محاصره "اسرائیل"

الزیانی در جریان نشست بحرینی- صهیونیستی بر انجام 14 پرواز هوایی به صورت هفنگی میان منامه و تل‌آویو تأکید کرد. متعاقب آن، پمپئو که برای پیاده کردن طرح‌ها و توطئه‌های ایالات متحده درباره قضیه فلسطین سفر منطقه‌ای خود را آغاز کرده است، در فلسطین اشغالی خاطرنشان کرد که این تصمیم بحرین درباره پروازها میان منامه و تل‌آویو "پیروزی استراتژی است که در راستای تلاش‌های آمریکا برای شکستن محاصره عربی علیه رژیم اسرائیل حاصل شده است".

وی اظهار داشت که بعد از عادی‌سازی اخیر، میدان برای هواپیماهای اسرائیلی باز است.

"دونالد ترامپ" نیز در اواسط آگوست گذشته در توییتی گفته بود، امارات و اسرائیل درصدد تبادل سفرا و همکاری‌های همه‌جانبه هستند و معامله میان امارات و اسرائیل گامی هم به سوی ایجاد خاورمیانه‌ای باثبات‌تر، امن‌تر و شکوفاتر است.

وی همچنین توافق میان طرفین را "دستاورد دیپلماتیکی و تاریخی" خوانده و پیشنهاد داده است دیگر کشورهای عربی نیز در عادی‌سازی پا جای پای امارات بگذارند. لذا به تبعِ امارات، ابتدا بحرین و سپس سودان از عادی‌سازی روابط‌شان با اسرائیل خبر دادند و احتمال زیاد وجود دارد که دیگر کشورهای سازشکار نیز در حال فراهم ساختن مقدمات علنی کردن روابط محرمانه‌شان با این رژیم نامشروع است.

توییت ترامپ عزم امارات و اسرائیل (و همچنین بحرین) را برای تبادل سفرا و همکاری‌های همه‌جانبه مورد تأیید قرار داد و این به معنای اهتمام گسترده دولت واشنگتن برای تحمیل این رژیم نژادپرست شورهای عربی خاورمیانه و فراهم کردن بستر سیطره استراتژیک این رژیم بر تمامی گذرگاه‌های کشورهای عربی و اقتصادشان است تا بدین ترتیب رژیم صهیونیستی اهداف ژئوسیاسی‌اش در منطقه را به راحتی اجرا کند.

سخنانی شیرین و فریبنده

"دیوید فریدمن" سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی گفت که توافقنامه آشتی میان امارات و اسرائیل به "توافقنامه ابراهیم" معروف می‌شود به این دلیل که ابراهیم (ع) پدر سه دین بزرگ مسیحیت، اسلام و یهودیت است. رئیس‌جمهور آمریکا نیز اظهار داشت که توافقنامه عادی‌سازی گام مهم برای ایجاد خاورمیانه‌ای باثبات‌تر، امن‌تر و شکوفاتر است. اینچنین اظهارات ترامپ همچنین عسل آغشته به سم است. چرا که تجربه ثابت کرده است که در منطقه‌ و کشوری که آمریکا در آن پا گذاشته است هیچ امنیت، ثبات و شکوفایی وجود ندارد.

نتیجه‌گیری

تلاش‌های آمریکایی‌ها و شخص ترامپ و رژیم اشغالگر برای به خدمت گرفتن ژئوپلیتیک در راستای منافع رژیم اشغالگر شاید در امارات و دیگر کشورهای عربی سازشکار در ظاهر نتیجه‌بخش باشد ولی هرگز نمی‌توانند تغییرات ژئوپلیتیکی ایجاد کنند؛ چرا که این حکام سازشکار به نمایندگی از ملت‌های‌شان با صهیونیست‌ها عادی‌سازی نکرده‌اند.. این ملت‌ها هستند آینده را ترسیم می‌کنند و اهداف‌شان از جمله آزادسازی فلسطین اشغالی از چنگال رژیم اسرائیل را عملی خواهند کرد.

السید ابو ایمان

پربیننده ترین خبرها