هشدار اتحادیه اروپا به تحریم ترکیه درباره شرق مدیترانه

هشدار اتحادیه اروپا به تحریم ترکیه درباره شرق مدیترانه
پنج‌شنبه 29 آبان 1399 - 15:53

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان گفت که رهبران اتحادیه اروپا در اجلاس ماه دسامبر(آذر-دی) ممکن است تحریم‌های جدید علیه ترکیه را در ارتباط با اقدامات این کشور در شرق مدیترانه بررسی کنند.

العالم ـ اروپا

به گزارش اسپوتنیک، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان روز پنجشنبه پیش از نشست وزیران امور خارجه اروپایی گفت: هر بار تحرکات جدیدی را شاهد هستیم و متاسفانه این مساله بر عهده ترکیه است. اگر اقدامات و اظهارات تحریک‌آمیز همانند سفر اردوغان به شمال قبرس ادامه یابد و شاهد نشانه مثبتی از ترکیه تا ماه دسامبر نباشیم، بحث‌های دشواری در اجلاس سران اروپایی در ماه دسامبر خواهیم داشت.

ترکیه مناقشه‌هایی با کشورهای یونان و قبرس درخصوص مرز دریایی و وسعت مناطق اقتصادی انحصاری این کشورها در شرق مدیترانه داشته است. آتن و نیکوزیا مخالفت خود را حضور شناورهای اکتشافی ترکیه در آب‌های مورد مناقشه این کشورها ابراز کرده‌اند.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در ماه سپتامبر (شهریور) گفت که انتظار ندارد اتحادیه اروپا ترکیه را تحریم کند و مدعی شد که این اتحادیه موضع واحدی در این خصوص ندارد.

دفتر ریاست جمهوری قبرس هم روز شنبه سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به بخش ترک‌نشین در شمال قبرس را اقدامی تحریک‌آمیز، بی‌سابقه و نقض قوانین بین‌المللی خواند.

پربیننده ترین خبرها