خطاب به فرمانده سنتکام:

مردم عراق راه سرداران شهید را ادامه خواهند داد

مردم عراق راه سرداران شهید را ادامه خواهند داد
شنبه 1 آذر 1399 - 19:41

هنگامی که فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) می گوید که نیروهای آمریکایی در عراق باقی خواهند ماند و تصمیم پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی پس از جنایت بزدلانه آنها در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس رهبران پیروزی بر داعش را از یاد می برد، گروه های مقاومت عراق گزینه ای به جز مقاومت به منظور وادار کردن اشغالگران آمریکایی به تسلیم شدن در برابر خواست و اراده ملت عراق ندارند.

العالم ـ عراق

گروه های مقاومت عراق پیش از این به نیروهای آمریکایی مهلتی برای خروج از کشور داده و هدف گرفتن پایگاه های نظامی آمریکا در عراق را متوقف کرده بودند؛ اما همانگونه که انتظار می رفت نیروهای آمریکایی این آتش بس را نشانه ضعف گروه های مقاومت تلقی کردند. از این رو شیخ قیس الخزعلی دبیر کل عصائب اهل حق به صورت علنی اعلام کرد که آتش بس با امریکایی ها به دلیل عدم تحقق شروط آن به پایان رسیده است و این حق عراقی هاست که به مقابله نظامی با نیروهای بیگانه بپردازند.

الخزعلی توضیح داد که قانون اساسی عراق برپایی پایگاه های نظامی را مجاز نمی داند مگر آنکه با موافقت پارلمان کشور باشد. او همچنین تاکید کرد که حضور نظامیان در پایگاه ها به همراه تسلیحات نظامی یک حضور بیگانه به شمار می آید که با قانون اساسی و پارلمان مغایرت دارد.

ساده لوحانه است که امروزه برخی فریب ترفند های آمریکایی ها درباره عقب نشینی نیروهایشان از عراق را بخورد. اینک پس از آن هیاهوی رسانه ای مشخص شد که عقب نشینی فقط به معنای کاهش تعداد نیروها از 5100 به 2500 است و این تعداد در اماکن حساس و مهم کشور مستقر خواهند شد.

تمام جهان شاهد بود که ترامپ روز و شب اعلام می کرد که نیروهایش را از سوریه خارج خواهد کرد اما در واقع بنا به اعتراف ترامپ وفرماندهان ارشدش، بر تجهیزات این نیروها افزود تا هرچه بیشتر نفت سوریه را غارت کنند و برای تجزیه سوریه اقدام کنند.

آتش بسی که گروه های مقاومت به آن پایبند بودند در واقع ابتکار خود گروه های مقاومت بود بدون آنکه با نیروهای امریکایی هماهنگی صورت بگیرد. و هدف آن اعطای فرصت به منظور خروج نیروهای آمریکایی از کشور است و نیز با این هدف بود تا دیگر بهانه ای در دست طرفهای داخلی که با امریکایی ها همدست هستند و موضعی منفی نسبت به مقاومت دارند، باقی نماند.

مهلتی که گروه های مقاومت تعیین کردند، در واقع برای همگان روشن ساخت که نیروهای امریکایی اساسا به دنبال عقب نشینی از کشور نیستند بلکه می خواهند مدت زمان بیشتری و تحت نام ها وعناوین دیگری و به بهانه های مختلفی در کشور باقی بمانند. این در حالی است که مردم عراق فریب این بهانه ها را نخواهند خورد، آنها طبق قانون اساسی کشور حق دارند که از کشور ومقدسات و منابع آن دفاع کنند و این حق مسلم و طبیعی آنهاست و ژنرال کنت مکنزی فرمانده سنتکام باید نام سردار سلیمانی و ابوعلی مهندس را به خاطر بسپارد و بداند که با دوستان و فرزندان این شهدا روبرو خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها