تبدیل سفارت آمریکا به پایگاه نطامی با استقرار سامانه های پدافندی/ واشنگتن حاکمیت عراق را نقض کرده است

 تبدیل سفارت آمریکا به پایگاه نطامی با استقرار سامانه های پدافندی/ واشنگتن حاکمیت عراق را نقض کرده است
يکشنبه 2 آذر 1399 - 10:29

تحلیلگر امور سیاسی عراق تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد با استقرار سامانه های پدافندی و نیروهای نظامی به یک پایگاه نظامی در قلب شهر بغداد تبدیل شده است.

العالم ـ عراق

سعد محمد الکعبی از تحلیلگران امور سیاسی عراق در گفت وگو با پایگاه خبری «المعلومه» خاطرنشان کرد: سفارت آمریکا با مستقر کردن سامانه های پدافندی «سی رام» حاکمیت عراق را نقض کرده است.
وی افزود: سفارت آمریکا به یک پایگاه نظامی در قلب پایتخت عراق و مرکز سیاسی این کشور تبدیل شده است.
الکعبی در گفت وگو با پایگاه خبری «المعلومه» با انتقاد از جامعه سیاسی عراق گفت: آنها صرفا به اظهار نظر و محکومیت بسنده کرده اند اما باید دولت را ملزم به اتخاذ تصمیماتی کنند که حاکمیت عراق را حفظ و تصمیم اخراج نیروهای آمریکایی را اجرایی کند.
وی همچنین گفت: حضور نظامیان آمریکایی در سفارت بسیار بزرگ این کشور در بغداد نقض حاکمیت عراق به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، نیروهای اشغالگر آمریکایی در چند پایگاه در مناطق مختلف عراق مستقرند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان الانبار واقع در غرب این کشور است.
آمریکایی ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی «سبز» در قلب بغداد مستقر کرده اند.
پارلمان عراق در پی جنایت ترور سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» و شهید «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق با صدور مصوبه‌ای بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور تأکید کرده است.
محافل سیاسی و پارلمانی عراق نیز بویژه در طول یک ماهه اخیر بارها بر لزوم اجرای مصوبه خروج نظامیان آمریکایی از سوی دولت عراق تاکید کرده و گفته اند که حاکمیت کامل عراق با خروج آخرین نظامی آمریکایی از کشورشان محقق خواهد شد زیرا آمریکا ضمن حضور نظامی در عراق، از حریم هوایی و حاکمیت این کشور بنا برخواست خود بهره برداری می کند.

پربیننده ترین خبرها