ترامپِ شکست خورده، جهان را به جنگی ویرانگر تهدید می کند!

ترامپِ شکست خورده، جهان را به جنگی ویرانگر تهدید می کند!
يکشنبه 2 آذر 1399 - 18:13

آمریکایی ها که در سال 2016 رییس جمهوری فاسد و تاجری پست را بر سر قدرت آوردند، می بایست به پیامدهای شکست چنین شخصیتی در انتخابات ریاست جمهوری نیز می اندیشیدند و به جای آنکه جهان را گرفتار حماقت های دونالد ترامپ می کردند، خود مسئولیت انتخاب چنین رییس جمهوری را به عهده می گرفتند و حماقت های او را مهار می کردند.

العالم ـ آمریکا

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا شامگاه شنبه اعلام کرد که بمب افکن بی ـ52 را در یک ماموریت طولانی به خاورمیانه ارسال کرده است. این در حالی است که وکیل ترامپ و شماری از سناتورهای جمهوریخواه اعلام کردند که ترامپ هیچ گزینه ای برای تغییر نتیجه انتخابات ندارد و پیروزی جو بایدن مورد تایید قرار خواهد گرفت و ترامپ در کمتر از دو ماه کاخ سفید را ترک خواهد کرد.

ترامپ اما تا این لحظه نتیجه انتخابات را به رسمیت نمی شناسد، و خود را پیروز انتخابات می داند و بر رجوع به دیوان عالی قضایی و وقوع تقلب در انتخابات تاکید می کند؛ از این رو در آمریکا تلاش می شود تا تنش های ترامپ از داخل به خارج کشور منتقل شود تا از شدت تنش آفرینی های او در داخل کشور کاسته شود و ترامپ جام خشم خود را بر سر جهانیان و نخست در خاورمیانه خالی کند.

هر جنگ و یا اقدام خصمانه آمریکایی در منطقه، سبب می شود تا تمام منطقه و جهان را دچار آشوب و تنش کند. اقدام شک برانگیز ترامپ و نیروهایش در منطقه، شایعه پراکنی ها درباره هدف گرفتن نیروهای سوریه و متحدانش در شهر البوکمال در مرزهای عراق، دروغ پردازی های اسراییلی مبنی بر هدف گرفتن این نیروها در حملات روز چهارشنبه گذشته به سوریه، تمام اینها در راستای تلاش ترامپ برای سردرگم کردن دولت رییس جمهور آتی است؛ اما در واقع تمام این اقدامات به ضرر منطقه و جهان خواهد بود.

روز گذشته گروه تروریستی داعش از کمینی علیه نیروهای مشترک عراق در صلاح الدین که به شهادت یک افسر در ارتش عراق و یکی از فرماندهان حشد الشعبی و زخمی شدن 6 تن دیگر منجر شد، خبر داد؛ داعش همچنین اعلام کرد که با نصب کمینی، ارتش سوریه در شهر المیادین را هدف قرار داده است؛ بنابراین به نظر می رسد که آمریکایی ها تحرکات خود را به منظور بازگرداندن داعش به منطقه و یا حداقل تقویت پایگاه های آن آغاز کردند.

ترامپ ممکن است دوره ریاست جمهوری خود را با یک فاجعه جهانی به پایان برساند؛ و سکوت جهان در مقابل این استكبار آمریکایی برای تمام جهان بسیار ناگوار تمام خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها