هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره وضعیت مراکز درمانی غزه

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره وضعیت مراکز درمانی غزه
دوشنبه 3 آذر 1399 - 05:41

دفتر سازمان جهانی بهداشت نسبت به شرایط وخیم مراکز بهداشتی نوار غزه فلسطین هشدار داد و اعلام کرد که این مراکز بیش از ۲ هفته نمی‌توانند در برابر ویروس کرونا مقاومت کنند.

العالم - فلسطین

به نوشته روزنامه "الوطن" فلسطین، "عبدالناصر صبح" مدیر دفتر سازمان جهانی بهداشت در غزه یکشنبه شب به رادیو "صدای قدس" گفت: افزایش شمار مبتلایان در هفته گذشته بسیار نگران کننده است، چرا که این امر موجب فرسوده شدن سیستم بهداشتی موجود در این باریکه شده است.

وی افزود: اگر شمار مبتلایان به این صورت افزایش یابد، سیستم بهداشتی بیش از ۲ هفته نمی‌تواند در برابر شیوع این ویروس مقاومت کند.

صبح با بیان اینکه آزمایش کرونای ۲۵ تا ۳۰ درصد افراد ساکن نوار غزه مثبت است گفت، این آمار خطرناکی است و بیانگر بی توجهی شهروندان به کووید ۱۹ و عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پیشگیری است.

مدیر دفتر بهداشت جهانی در غزه همچنین افزود: واکسن‌ کرونا تا پیش از ماه ژوئیه و آگوست سال آینده (تیر/ مرداد ۱۴۰۰) به غزه نخواهد رسید.

وی تصریح کرد: برای بهبود شرایط لازم است که شهروندان به صورت جدی اقدامات پیشگیرانه و دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی را رعایت کنند.

در همین حال، "قدری ابوبکر" رییس سازمان امور اسیران و آزادگان فلسطینی نیز اعلام کرد، از اعضای سازمان جهانی بهداشت خواسته است با زندانیان فلسطینی بیمار در زندان‌های رژیم صهیونیستی ملاقات کنند.

ابوبکر افزود: گزارش مفصلی در خصوص ۴۰ زندانی فلسطینی دربند در زندان‌های اسرائیل را به سازمان جهانی بهداشت و دیگر سازمان‌های بشردوستانه ارائه داده‌ایم و از آنان خواسته‌ایم که از وضعیت این زندانیان که نیازمند کمک‌های پزشکی فوری هستند، بازدید کنند.

ابوبکر به "عماد ابو رموز" زندانی ۴۶ ساله فلسطینی اهل الخلیل اشاره کرد که به بیماری سرطان مبتلا شده و مقام‌های رژیم صهیونیستی مانع از انتقال وی به بیمارستان می‌شوند.

رییس سازمان امور اسیران و آزادگان فلسطینی مقام‌های صهیونیست را مسؤول وخامت اوضاع اسیران بیمار فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به ویژه بیماران سرطانی دانست.

براساس گزارش مراکز رسمی فلسطین، حدود ۴ هزار و ۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که از این میان ۴۰ زن و ۱۷۰ تن از آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

پربیننده ترین خبرها