الجزایر: در عمل، از سوریه حمایت می‌کنیم

الجزایر: در عمل، از سوریه حمایت می‌کنیم
دوشنبه 3 آذر 1399 - 09:28

وزیر خارجه الجزایر ضمن اعلام حمایت این کشور از سوریه، گفت که ملت سوریه، باید سرنوشت خود را رقم بزنند و هیچ کشور خارجی در این مسئله مداخله نکند.

العالم - سوریه

«صبری بوقادم» وزیر خارجه الجزایر به دیدار سفیر دمشق در این کشور رفت و درگذشت ولید المعلم وزیر خارجه فقید سوریه را تسلیت گفت.

بوقادم پس از این دیدار، به شبکه خبری المیادین گفت که از دست رفتن دیپلمات مجرب و وزینی مانند ولید المعلم، فقط مختص سوریه نیست، بلکه جهان عرب و دیپلماسی عربی، دچار ضایعه فقدان وی شده است.

وی تأکید کرد که الجزایر در دشوارترین شرایط، در کنار سوریه بوده است و در عمل، در کنار سوریه باقی خواهد ماند، نه فقط در گفتار.

وزیر خارجه الجزایر درباره مداخلات خارجی در امور داخلی سوریه گفت: «موضع الجزایر در این بار، قاطع و اصولی است. فقط ملت سوریه است که می‌تواند سرنوشت خود را رقم بزند».

بوقادم اخیرا از همه کشورهای عربی خواسته بود که شرایط را برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، فراهم کنند و عدم حضور سوریه را «ضررر بزرگی برای این اتحادیه و کشورهای عربی» دانسته بود.

المعلم دوشنبه هفته گذشته از دنیا رفت. شخصیتها سیاسی بسیاری، وفات وی را تسلیت گفتند و تأکید کردند که این دیپلمات سوری، نقش مهمی در دفاع از سوریه در مبارزه با تروریسم داشت.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه یکشنبه (روز گذشته) با صدور فرمانی، فیصل المقداد را به عنوان وزیر خارجه و بشار الجعفری را به عنوان معاون وی معرفی کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها