آغاز رزمایش مشترک روسیه و مصر در دریای سیاه

آغاز رزمایش مشترک روسیه و مصر در دریای سیاه
دوشنبه 3 آذر 1399 - 12:59

رزمایش مشترک روسیه و مصر با عنوان «پل دوستی-۲۰۲۰» در دریای سیاه آغاز شد.

العالم ـ اروپا

شبکه تلویزیونی زویوزدا وابسته به وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: واحدهای دریایی روسیه و مصر برای اجرای مرحله نخست رزمایش شامل دفاع دربرابر حمله دشمن فرضی، بندر نووراسییسک روسیه در دریای سیاه را ترک کردند.

در این مرحله بر اساس برنامه رزمایش، ناوها و ناوچه های روسیه و مصر حمله ناوچه ها و قایق های نظامی را دفع می کنند.

علاوه بر آن در جریان رزمایش، ناوگروه های روسیه و مصر با حمایت هواپیماها، تاکتیک های برای دفاع از مسیرهای دریایی دربرابر خطرها و تهدیدها را تمرین می کنند.

رسانه ها اعلام کردند که نظامیان روس و مصری، مهارت خود را در عرصه مخابرات و ارتباطات و بارگیری و تدارکات در دریا و نیز بازبینی کشتی های مشکوک را به نمایش می گذارند و واحدهای دریایی دو کشور همچنین تیراندازی توپخانه ای و موشکی خواهند داشت.

در مرحله بعدی رزمایش، واحدهای دریایی دو کشور از محدوده های آبی مین گذاری شده عبور خواهند کرد و سپس به امدادرسانی دریایی برای کمک به افراد در آب و نجات آنها ازجمله با استفاده از بالگردهای امدادرسانی از نوع کا-۲۷پی. سی خواهند پرداخت.

از روسیه پنج ناو، ناوچه و شناور امدادرسانی ازجمله رزمناو آدمیرال ماکاروف و از مصر نیز ناو الکساندریا و ناوچه موشک انداز «م. فخمی» در رزمایش شرکت می کنند.

به گزارش ایرنا، به عقیده تحلیلگران مسائل نظامی، یکی از اهداف این رزمایش مشترک، بازاریابی سلاح های روسیه است و مسکو به دنبال این است که مصر را به یکی از بازارهای فروش تجهیزات نظامی و دفاعی خودش تبدیل کند.

تحلیلگران می گویند مصر روابط نزدیک با آمریکا دارد لذا رزمایش مشترک روسیه با این کشور می تواند به منزله تلاش مسکو برای نزدیکتر شدن به مصر به عنوان یک کشور هم پیمان با آمریکا باشد.

پربیننده ترین خبرها