با حضور ظریف؛

کنفرانس افغانستان ۲۰۲۰ در ژنو آغاز شد

 کنفرانس افغانستان ۲۰۲۰ در ژنو آغاز شد
دوشنبه 3 آذر 1399 - 15:01

کنفرانس دو روزه افغانستان ۲۰۲۰ صبح روز دوشنبه با حضور نمایندگان ارشد ۶۶ کشور و ۳۲ سازمان بین المللی به منظور تبیین راهکارهای برقراری صلح، ثبات و توسعه در افغانستان در شهر ژنو آغاز به کار کرد.

العالم ـ اروپا

این کنفرانس از سوی دو دولت افغانستان و فنلاند و سازمان ملل متحد برنامه‌ریزی شده است. نشست امسال همچون بیشتر اجلاس‌های بین‌المللی در یک سال گذشته به دلیل بحران کرونا به صورت مجازی تشکیل شده اما کاخ ملل متحد در ژنو به عنوان مقر اصلی برگزاری این کنفرانس فعال خواهد بود.

براساس این گزارش، وزرای امور خارجه و توسعه فنلاند و همچنین وزرای امور خارجه و دارایی افغانستان برای شرکت در مراسم افتتاحیه و انجام دیدارهای دوجانبه به ژنو سفر کرده اند. «دبورا لیونز» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان نیز برای شرکت و سخنرانی در این نشست، در ژنو حضور دارد.

به گفته «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در این کنفرانس به صورت مجازی شرکت خواهد کرد.

ظریف دو روز پیش در گفت‌وگوی تلفنی با «حنیف اتمر» انتخاب وی به سمت وزیر امور خارجه را تبریک گفت و آمادگی کشورمان برای تداوم همکاریهای فیمابین را به همتای افغانستانی خود اعلام کرد. وزیر امورخارجه افغانستان نیز ضمن تشکر، بر عزم کابل برای ارتقاء همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

براساس این گزارش، کنفرانس افغانستان هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود و فرصتی مهم برای دولت کابل و جامعه جهانی است تا درباره اهداف مشترک در زمینه برقراری صلح و توسعه پایدار در افغانستان رایزنی کنند.

پربیننده ترین خبرها