عزم جدی دمشق برای سرکوب نهایی داعش در بادیه سوریه

عزم جدی دمشق برای سرکوب نهایی داعش در بادیه سوریه
دوشنبه 3 آذر 1399 - 19:12

بعد از آنکه مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) از 13 حمله جدید عناصر گروه تروریستی داعش به منطقه کاهش تنش در ادلب خبر داد، ارتش سوریه و همپیمانانش مواضع‌شان در بادیه سوریه را با استقرار نیروهای تقویت کرده‌اند تا عملیات نظامی گسترده علیه داعش در این منطقه را آغاز کنند.

العالم- کشکول

عملیات ارتش سوریه و همپیمانانش با اخبار ساختگی مبنی بر حملات جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی یا اسرائیلی به نزدیکی شهر البوکمال همزمان شده است. همزمان با تکذیب خبر این حمله توسط منابع رسمی در دمشق، ارتش سوریه و همپیمانانش به پیشروی‌های‌شان به سمت بادیه و پاکسازی این منطقه ادامه می‌دهند.

ارتش سوریه تجهیزاتی را به بادیه‌های حماه و حلب اعزام کرده تا دایره حمله به مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی که اخیرا تحرکاتش در حومه حماه زیاد شده، گسترش دهد. همزمان منابع محلی سوریه از ورود تجهیزات نظامی گسترده به حومه "مسکنه"( بادیه حلب) خبر دادند؛ این نقطه آغاز عملیات نظامی است که بادیه شمالی حلب تا حومه جنوبی الرقه را تحت پوشش می‌دهد.

این تجهیزات شامل نیروهای تیپ 25 تحت فرماندهی سرهنگ "سهیل الحسن"- معروف به "النمر- و نیروهای "گردان قدس"- وابسته به گارد ریاست‌جمهوری سوریه- است.

در ادلب نیز به نظر می‌رسد گروه تروریستی جبهه النصره، که غرب به اقدامات ناقض حقوق بشر آن اذعان کرده ولی از تروریست خواندن آن خودداری می‌کند، در حال نقض آتش‌بس هستند. زیرا مرکز آشتی روسیه (حمیمیم) اعلام کرده که این گروه تروریستی 13 بار آتش‌بس را نقض کرده است. لذا با توجه به عدم پایبندی ترکیه به توافقنامه سوچی، بسته بودن جاده بین‌المللی (ام 4) و ناامن بودن آن، پرونده ادلب بار دیگر داغ شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها